افتتاح باشگاه پرورش و آموزش اسبدوانی دورود

باشگاه پرورش و آموزش اسب‌دوانی مهرگان دورود در هفته دولت افتتاح شد.

مالک باشگاه پرورش و آموزش مهرگان دورود گفت: باشگاه مهرگان با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 800 میلیون تومان طی هفته دولت در شهرستان دورود افتتاح شد.

در خصوص طرح افتتاحی باشگاه پرورش و آموزشی مهرگان، اظهار کرد: این طرح نماد ورود بخش خصوصی در راستای توسعه فعالیت‌های ورزشی است.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه لرستان سابقه خوبی در سوارکاری و پرورش اسب داشته، لذا ضرورت یک باشگاه آموزشی و پرورشی در استان احساس می‌شد.

مالک باشگاه خصوصی سوارکاری مهرگان دورود با بیان اینکه به دلیل نبود یک پیست مجهز، سوارکاران برای تمرین و سایر فعالیت‌ها به استان‌های مجاور رفته، بیان داشت: در همین راستا باشگاه آموزشی و پرورشی سوارکاری مهرگان دورود با زیربنایی حدود چهار هکتار و اعتباری اولیه بالغ بر یک میلیارد و 800 میلیون تومان آماده بهره‌برداری است.

لک تصریح کرد: ضرورت دارد دستگاه‌های مرتبط با فعالیت‌های ورزشی همانند اداره کل ورزش و جوانان و همچنین جهاد کشاورزی استان در خصوص پرداخت تسهیلات به منظور تهیه اسب و تجهیز اماکن ورزشی به بخش خصوصی کمک نمایند.

وی با تاکید بر اشتغال‌زا بودن رشته‌های ورزشی ازجمله سوارکاری و پرورش اسب، عنوان کرد: اگرچه بازدهی پرورش اسب در حدود 2 سال بوده اما این بازدهی در صورت به ثمر نشستن فعالیت‌ها بالا خواهد بود.

مالک باشگاه خصوصی سوارکاری مهرگان دورود یادآور شد: اکنون استان یزد با اینکه هیچ سابقه‌ای در خصوص سوارکاری و پرورش اسب نداشته اما اکنون با داشتن 278 مرکز و باشگاه سوارکاری به قطب صنعت اسب تبدیل شده و حال اینکه با حمایت مسئولین لرستان می‌توان از ظرفیت بالای این رشته ورزشی نهایت استفاده را برده و به موفقیت‌های خوبی در این رشته دست یافت.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد