به میزبانی قزوین صورت می‌گیرد برگزاری مسابقات پرش با اسب بزرگداشت عارف قزوینی

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، یوسف جلوخانی در نشست مطبوعاتی که ظهر امروز در هیئت سوارکاری استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: این هیئت در سال جاری با انرژی برنامه‌ها و مسابقات خود را آغاز می‌کند.

وی افزود: سومین دوره مسابقات پرش با اسب بزرگداشت عارف قزوینی در تاریخ 26 و 27 فروردین ماه جاری در استان قزوین برگزار می‌شود.

رئیس هیئت سوارکاری استان قزوین بیان کرد: برگزاری مسابقات پرش با اسب بزرگداشت عارف قزوینی بر عهده فدراسیون بوده و این هیئت نیز میزبانی این مسابقات را بر عهده دارد.

جلوخانی ادامه داد: جلسات و بازدیدهای متعددی از سوی فدراسیون سوارکاری از استان قزوین انجام شده که مقرر شد مسابقات پرش با اسب بزرگداشت عارف قزوینی در باشگاه سوارکاری جوان پهلوان باقرآبادی شهرستان البرز برگزار شود.

این مسئول ورزشی اضافه کرد: با توجه به اینکه استان قزوین یک سابقه طولانی در زمینه پرورش اسب، سوارکاری و بازی چوگان دارد، هیئت سوارکاری این استان تمایل داشت مسابقات پرش با اسب بزرگداشت عارف قزوینی در استان قزوین برگزار کند.

رئیس هیئت سوارکاری استان قزوین عنوان کرد: با توجه به اینکه مسابقات کشوری که معمولاً در تهران و استان البرز برگزار می‌شود، سوارکاران این استان زیاد قدرت مانور نداشته و نمی‌توانستند مقامی در این زمینه کسب کنند.

*برگزاری مسابقه اسب ایرانی در قزوین

جلوخانی تصریح کرد: در قسمتی از مسابقات پرش با اسب بزرگداشت عارف قزوینی نیز مسابقه اسب ایرانی برگزار می‌شود.

وی مطرح کرد: با توجه به اینکه بیشتر اسب‌های استان قزوین اسب اصیل ایرانی است و فدارسیون سوارکاری توجه ویژه‌ای به مسابقه اسب ایرانی دارد، مقرر شده تا این مسابقه در این استان برگزار شود.

رئیس هیئت سوارکاری استان قزوین گفت: روز نخست مسابقات پرش با اسب بزرگداشت عارف قزوینی به مسابقه اسب ایرانی اختصاص داده شده است.

جلوخانی تشریح کرد: مسابقات پرش با اسب بزرگداشت عارف قزوینی نخستین مسابقه رسمی فدارسیون سوارکاری در سال جاری بوده است.

این مسئول ورزشی با اشاره به برگزاری مسابقه اسب ایرانی در 26 فروردین ماه جاری بیان کرد: این مسابقه در رده سنی نونهالان ارتفاع 100 سانتی‌متر، نوجوانان در ارتفاع 110 سانتی‌متر و جوانان در ارتفاع 120 سانتی‌متر برگزار می‌شود.

رئیس هیئت سوارکاری استان قزوین ادامه داد: مسابقات پرش با اسب بزرگداشت عارف قزوینی در رده سنی D بزرگسالان در ارتفاع 120 سانتی‌متر، O1 مالکین در ارتفاع 110 سانتی‌متر و C بزرگسالان نیز در ارتفاع 130 سانتی‌متر برگزار می‌شود.

جلوخانی ادامه داد: با توجه به اینکه مسابقات پرش با اسب بزرگداشت عارف قزوینی کشوری است مقدماتی برای شرکت‌کنندگان انجام شده که کمیته‌های مختلفی از جمله اطلاع‌رسانی، اسکان و غیره در نظر گرفته شده است.

وی ابراز امیدواری کرد و گفت: انتظار می‌رود استان قزوین در مسابقات پرش با اسب بزرگداشت عارف قزوینی در سکوی‌های قهرمانی قرار گیرد.

رئیس هیئت سوارکاری استان قزوین پیش‌بینی کرد: امید است بیش از 100 نفر در مسابقات پرش با اسب بزرگداشت عارف قزوینی ثبت‌نام کنند.

جلوخانی اضافه کرد: در تقویم ورزشی هیئت سوارکاری استان قزوین در سال جاری 15 مسابقه پیش‌بینی شده که باید مورد تأیید کارشناسان و فدارسیون قرار گیرد.

این مسئول ورزشی عنوان کرد: فدارسیون سوارکاری مسابقات لیگ دسته یک و 2 را طراحی کرده که سعی می‌شود استان قزوین نیز در این مسابقات شرکت کند.

رئیس هیئت سوارکاری استان قزوین خاطرنشان کرد: امکان حضور هم‌استانی‌ها در مسابقات پرش با اسب بزرگداشت عارف قزوینی فراهم شده و به همین دلیل باشگاه سوارکاری جوان پهلوان باقرآبادی شهرستان البرز برای برگزاری این مسابقات انتخاب شده است.

جلوخانی یادآور شد: به طور متوسط 50 سوارکار فعال در هیئت سوارکاری استان قزوین مشغول به فعالیت هستند.

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد