دبیر فدراسیون سوارکاری کشور: بیش از ۴۰۰ باشگاه اسب‌سواری در کشور فعالیت می‌کند

دبیر فدراسیون سوارکاری کشور گفت: درحال حاضر تعداد ۴۴۰ باشگاه اسب‌سواری در کشور در راستای اهداف مربوط به فدراسیون فعالیت می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، محمد کاظمیان ظهر امروز در مجمع انتخابی رئیس هئیت سوارکاری استان‌مرکزی با اشاره به تعداد اسب‌های موجود در باشگاه‌های اسب سواری اظهار داشت: در این تعداد از باشگاه‌ها در کل کشور تعداد 15 هزار اسب ویژه مسابقات ورزشی تربیت شده‌اند.

وی افزود: به منظور بررسی وضعیت مربوط به ظرفیت‌های سوراکاری ایران با سفر ریاست فدراسیون جهانی سوارکاری در خردادماه این موضوع مورد تحلیل قرار داده و محقق می‌شود.

دبیرفدراسیون سوارکاری کشور تصریح کرد: ارزیابی نژادهای اسب و چابک سواران نقاط مختلف کشور از برنامه‌های قابل اهمیت در فدراسیون جهانی سوارکاری است.

کاظمیان با اشاره به ظرفیت‌های استان‌ مرکزی در حوزه اسب و سوارکاری گفت: استان‌ مرکزی از جمله مناطقی است که با ظرفیت‌های نهفته در خود دارای استعدادهای فراوانی در زمینه سوارکاری و پرورش اسب است که به همین سبب این استان از جمله مراکز آموزش دهنده اسب از سوی فدراسیون کشور شناخته شده است.

وی ادامه داد: یکی از رویکردهای اصلی و مهم فدراسیون سوارکاری استعدادیابی در زمینه سوارکاری و شناخته افراد نخبه در این زمینه و هدایت آنها به سمت این ورزش است.

دبیر فدراسیون سوارکاری کشور تصریح کرد: بی‌شک کشف و پرورش استعدادها در زمان کودکی بیش‌تر امکان پذیر است لذا از این رو باید این موضوع را از مدارس پایه و ابتدایی آغاز و برای کشف استعدادها اقدام کرد.

کاظمیان با اشاره به اهمیت ورزش گفت: حرکت در مسیر ورزش و اختصاص قسمتی از ساعات زندگی به ورزش کردن علاوه بر آرامش روحی ایجاد شده انسان را به سمت موفقیت سوق می‌دهد.

دبیر فدراسیون سوارکاری کشور تصریح کرد: این ورزش امروزه علاوه بر جنبه‌های مثبتی که همراه دارد به لحاظ روحی و روانی ارتباط مستقیمی با افراد دارد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد