درخشش دختران ایرانی در مسابقات درساژ روسیه

به گزارش سیدعلی دارابی خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از مسکو، مهتا هاشمی‌زاده و روشنک مهین‌خاکی، دو ملی پوش نوجوان ایرانی در رده سنی ۱۳ سال توانستند با کسب امتیازات لازم در مراحل مقدماتی، جواز حضور در رقابت پایانی این مسابقات معتبر بین‌المللی را کسب کنند.
ملی پوشان نوجوان ایرانی در رقابتی تنگاتنگ با دختران نوجوان تیم‌های ملی روسیه، ازبکستان و قرقیزستان با به دست آوردن امتیازات لازم، حضور خود را در مرحله پایانی مسجل کردند و روز یکشنبه در مجموعه سوارکاری ماکسیما پارک استان مسکو به مصاف حریفان خواهند رفت.
مسابقات بین المللی سوارکاری اورآسیا با حضور برترین سوارکاران رشته درساژ از ۱۰ کشور و در سه رده سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان به میزبانی روسیه در حال برگزاری است، اما تیم ملی کشورمان به دلیل مشکلاتی از جمله همه‌گیری کرونا تنها در رده سنی نوجوانان دختر شرکت کرده است.
این نخستین حضور تیم ملی سوارکاران نوجوانان رشته درساژ در یک مسابقه معتبر بین‌المللی پس از ۲۷ سال است. ثمینه اشتباقی مربی و سرپرست تیم ملی نوجوانان رشته درساژ با اشاره به نتایج خوب دو ملی پوش کشورمان گفت: باتوجه به در پیش بودن چندین مسابقه بین‌المللی در رشته درساژ، رقابت‌های اورآسیا در مسکو می‌تواند علاوه بر افزایش رنکینگ دختران ایرانی در جدول رده‌بندی جهانی، آن‌ها را برای مسابقات پیش‌رو آماده کند.
وی افزود: براساس رنکینگ فدراسیون جهانی سوارکاری، سه نوجوان دختر و دو سوارکار در رده سنی جوانان و بزرگسالان مجوز حضور در رقابت‌های بین‌المللی اورآسیا در روسیه را کسب کرده بودند، اما علیرغم تلاش فدراسیون سوارکاری جمهوری اسلامی ایران و به دلیل برخی مشکلات، به ویژه همه‌گیری کرونا، تنها دو نوجوان دختر موفق به شرکت در این مسابقات شدند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد