دیدار سرپرست فدراسیون سوارکاری با استاندار خراسان شمالی

رضا زندی در دیدار با استاندار خراسان شمالی  اظهار کرد: خراسان شمالی از خاستگاه های اصلی پرورش اسب اصیل ترکمن در کشور  است که باید رونق این ظرفیت بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: این استان از نظر اقلیمی، توانمندی‌های بالایی در عرصه پرورش اسب و سوارکاری دارد و با تقویت زیرساخت های آن می توان برای صدها نفر شغل ایجاد کرد.

زندی با تاکید بر حمایت از پرورش دهندگان اسب اصیل ترکمن، گفت: یکی از اولویت های فدراسیون سوارکاری حمایت از تولیدکنندگان صنعت پرورش اسب است.

محمدرضا حسین نژاد استاندار خراسان شمالی در دیدار با سرپرست فدراسیون سوارکاری کشور اظهار کرد: خراسان شمالی با وجود اینکه مهد پرورش اسب اصیل ترکمن است و همواره بهترین اسب های اصیل در این خطه پرورش داده می شود اما در حوزه های بهره مندی از این صنعت کمبودهایی دارد.

وی افزود: صنعت پرورش اسب در خراسان شمالی مظلوم واقع شده است و این امر نیازمند توجه ویژه فدراسیون سوارکاری به این استان است.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی تاکید کرد: درصدد تدوین سند چشم‌انداز اسب اصیل ترکمن خراسان شمالی در قالب اهداف کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت با همکاری تمامی فعالان پرورش اسب هستیم تا فعالیت ها برای رشد و توسعه صنعت اسب در استان هدفمند دنبال شود.

تخصیص ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای حمایت از اسبداران، کلنگ زنی بزرگترین پیست اسبدوانی شمالشرق کشور در بجنورد و برگزاری نخستین جشنواره زیبایی اسب اصیل ترکمن برخی از اقدامات مسوولان خراسان شمالی در چند ماه اخیر برای برداشتن سایه بی مهری از سر این صنعت ارزآور است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد