رقابت سوارکاران کورس هارک برگزار شد

هفته پنجم رقابت‌های کورس سراسری اسبدوانی بهاره استان یزد و اولین دوره از مسابقات کورس هارک در ایران با میزبانی یزد و با حضور شریعتی مدیر کل اداره ورزش و جوانان استان و فتح آبادی ریئس اداره ورزش و جوانان شهرستان یزد در مجموعه سوارکاری صفایئه یزد برگزار شد.

در هفته پنجم این رقابت‌ها عصر جمعه

80 راس اسب از نژادهای عرب و تروبرد در هفت دور هزار متر و هزار و 400 متری با یکدیگر به رقابت پرداختند که در پایان بیش از چهل وهفت میلیون و400 هزار تومان جایزه نقدی به صاحبان اسب‌های اول تا سوم کورس‌های هفت گانه اهدا شد.

در دور اول اسب‌های نژاد عرب صفرامتياز درمسافت هزار متر با یکدیگر به رقابت پرداختند که ستار مهرانی با اسب ناصر روستا با مالیکیت مرحوم مبین روستایی زودتراز خط پایان گذشت و امان محمد قلر عطا با اسب نامبروان عرب و حمیدرضا علیزاده با اسب مهراچه حداد به ترتیب دوم و سوم شدند.

رقابت دور دوم میان اسب‌های نژاد استیک (ویژه استان یزد) به مسافت هزارمتر بود که بنیامین جرجانی با اسب پریزمتیک با مالکیت سید امیر رضا و سید آرمین گلزاری عنوان اول را به دست آورد و مهران علایی با اسب پیشگام و ابوالفضل دهقان با اسب پگاسوس به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را کسب کردند.

در دور سوم اسب‌های نژاد عرب با امتیاز 0 تا 2 به مسافت هزارمتر با یکدیگر رقابت کردند که ابوالفضل دهقان با اسب ماندگار توانا با مالکیت مرکز پرورش اسب پازن موفق به کسب مقام اول شد و بنامین جرجانی با اسب ناخدا شریفی و عنایت اله قلر عطا با اسب معراج صدر به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را به دست آوردند.

رقابت در دور چهارم میان اسب‌های عرب با امتیاز هارک برای اولین بار در ایران به مسافت هزار و 400 متر شکل گرفت که ابوالفضل دهقان با اسب گنج بیک با مالکیت محمد رضا قانعی زودتر از خط پایان عبور کرد و عنایت اله قلر عطا با اسب گردان عرب و ابوطالب چاری زاده با اسب میداس غیاثی به ترتیب دوم و سوم شدند.

در دور پنجم اسب‌های عرب 2 تا4 امتیازی به مسافت هزار متر با یکدیگر رقابت کردند که ابوالفضل دهقان با اسب نایاب شاه بهزاد و مالیکیت مرکز پرورش اسب پازن(ابوالفضل دهقان)نخستین نفر از خط پایان عبور کرد و بنیامین جرجانی با اسب مارسلو و مرتضی دادار با اسب نیودریم رجایی نفرات دوم و سوم از خط پایان گذشتند.

در دور ششم رقابت بین اسب های عرب 8 تا 12 امتیازی به مسافت هزار متر شکل گرفت که امان محمد قلر عطا با اسب نئولیا و مالکیت یونس و محمدرضا راستگویان زود تر از خط پایان گذشت و ستار مهرانی با اسب نورمن و ابوالفصل دهقان با اسب نسیم ایساتیس به ترتیب مقام دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.

در دور پایانی اسب های گروه هندیکاپ به مسافت هزار متر با هم به رقابت پرداختند که آق اویلی بشگرد با اسب نار دانیالی و مالکیت رضا خلعتی زود تر از خط پایان گذشت و ابوالفضل دهقان با اسب نازگل بیک و امیر حسین کریمی با اسب گریز پاخو به ترتیب مقام دوم و سوم را کسب کردند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد