رقابت 90 راس اسب در هفته دوم کورس تابستانه در بندرترکمن

به گزارش ایرنا در هفته دوم کورس اسب هایی از نژاد ترکمن و دوخون رقابت کردند که در پایان 540 میلیون و 750 هزار ریال جایزه نقدی به صاحبان اسب های اول تا سوم رقابت های هشت گانه اهدا شد.
در دور اول اسب های ترکمن دو ساله با امتیاز مبتدی و نبرده با یکدیگر به رقابت پرداختند که عیدمحمد غراوی با اسب جهان گل زودتر از سایرین از خط پایان گذشت و کمال دالیجه عطا با اسب کورماندانا و جواد آچاک با اسب ترنج به ترتیب دوم و سوم شدند.
رقابت دور دوم میان اسب های ترکمن سه و چهار ساله و دو تا 14 امتیازی بود که کمال دالیجه عطا با اسب مارکیوس عنوان اول را به دست آورد و علی رجال با اسب مادیان طلا و مهران عطا با اسب شایلان حالت به ترتیب مقام های دوم و سوم را کسب کردند.
در دور سوم اسب های دوخون دو ساله با امتیاز مبتدی با یکدیگر رقابت کردند که بنیامین جرجانی با اسب آل ویوا موفق به کسب مقام اول شد و کمال دالیجه عطا با اسب خوش خوش و آرمین آق آتابای با اسب تهاجم به ترتیب مقام های دوم و سوم را به دست آوردند.
رقابت در دور چهارم میان اسب های دوخون دو ساله با امتیاز نبرده شکل گرفت که آق اویلی بشگرد با اسب دراگل زودتر از سایرین از خط پایان عبور کرد و محمد خوجملی با اسب پانیک و بنیامین جرجانی با اسب استار اسکای به ترتیب دوم و سوم شدند
در دور پنجم اسب های دوخون سه و چهار ساله و 16 تا 20 امتیازی با یکدیگر رقابت کردند که پیمان قلرعطا با اسب ریحانا به عنوان نخستین نفر از خط پایان عبور کرد و قربان محمد اودک با اسب اوکسال و ستار مهرانی با اسب تندر نفرات دوم و سوم بودند.
اسب های دوخون سه ساله و دو تا 12 امتیازی برگزار کننده رقابت دور ششم بودند که ستار مهرانی با اسب آنتیک مقام اول را کسب کرد و بنیامین جرجانی با اسب کارادایی و جواد آچاک با اسب ماه سر به ترتیب عنوان های دوم و سوم را به دست آوردند.
در دور هفتم اسب های دوخون سه و چهار ساله و هشت تا 22 امتیازی با یکدیگر به رقابت پرداختند که ابوطالب چاریزاده با اسب گلنازکیا موفق به کسب مقام اول شد و ابراهیم قره داشلی با اسب نصیب و آرمین آق آتابای با اسب آی هان به ترتیب دوم و سوم شدند.
دور هشتم و پایانی را اسب های دوخون سه ساله با امتیاز مبتدی و نبرده برگزار کردند که اسب های گل راکست، ردگلد و ساواش ایگدری به ترتیب عنوان های اول تا سوم را به دست آوردند.
در این رقابت ها اسب تندر متعلق به عزت اله پورقاز فوتبالیست بندرترکمنی تیم استقلال خوزستان در دور پنج به عنوان سومی دست یافت.
این رقابت ها به مدت پنج هفته ادامه دارد، هفته سوم مسابقات کورس اسب دوانی تابستانه بندرترکمن جمعه یکم مرداد در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار می شود.
بندرترکمن با 61 هزار نفر جمعیت در شمال غرب استان گلستان واقع است؛ این شهر به سبب بافت قومیتی و حضور هموطنان ترکمن و علاقه و توجه خاص آنها به اسب و سوارکاری ؛چابکسوران و مربیان ارزنده ای در این رشته دارد.
میدان سوارکاری بندرترکمن بیش از 40 سال قدمت دارد و اولین مسابقات اسبدوانی در آن برگزار می شده است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد