رییس هیات سوارکای استان قم: ظرفیت های مناسبی برای سوارکاری در استان قم داریم

مسابقات پرش با اسب جام کرامت اول اردیبهشت به میزبانی قم برگزار خواهد شد.. این نخستين میزبانی قم در سالهاى اخير است و سبب شده است که تمامی مسوولان هیات سوارکاری این استان و نيروهاى مردمى شهر، درصدد برگزاری هر چه بهتر این رویداد باشند. سید مهدی طباطبایی در گفتگو با روابط عمومی فدراسیون سوارکاری در مورد برنامه های آتی این استان هم مطالبى را بيان كرد.
س: در مورد جام کرامت توضیح می دهید؟
ج: جام کرامت نخستين جامی است که فدراسیون میزبانی آن را به استان قم واگذار کرده است و همانطور که مشخص است اولین جام كشورى است که در سال 96 برگزار خواهد شد. واگذاری میزبانی این رویداد به استان قم سبب شده است که مسوولان هیات استان، با تمام توان براى برگزاری این جام به بهترین شکل ممکن بكوشند. از مديران استانی برای تماشای این رقابت دعوت کرده ایم و منتظر اعلام آمادگی سایر استانها نيز هستیم. این مسابقات در رشته پرش با اسب و در پنج رده سنی نونهالان، نوجوانان، جوانان، مالکین و بزرگسالان ساعت 8 صبح روز جمعه اينده، آغاز می شود.
س: تا امروز چند استان اعلام آمادگی کرده اند؟
ج: استانهای همدان، تهران و البرز تا این لحظه اعلام آمادگی کرده اند. و سایر استان ها هم تا چهارشنبه عصر مهلت دارند.
س: با توجه به نزدیکی استان قم به تهران، چه تعاملاتی بین هیات استان قم و هیات استان تهران و حتی فدراسیون سوارکاری وجود دارد؟
ج: خوشبختانه همانطور که شما گفتید با توجه به نزدیکی و همجواری قم با مرکز توانسته ایم که تعاملات درخور توجهی داشته باشیم. ضمن آنکه هنگامی که مجمع فدراسیون برگزار شد، ارتباط خوبی با استانهای همجوارمان مثل اراک و اصفهان هم برقرار کردیم.
س: وضعیت سوارکاری در استان قم چگونه است؟
ج: در استان قدم حدود 700 راس اسب وجود دارد که 200 راس آن در باشگاه ها نگهداری می شود و بقيه اسب ها به صورت سنتی مراقبت می شوند. درصدد هستیم که با اسبداران سنتی تعامل برقرار كنيم و همكارى نزديك داشته باشیم تا اسب ها را مجهز به «میکرو چیپ» کنند. اگر این اتفاق رخ دهد اسب های استان تحت نظارت قرار گرفته و می توان براساس ظرفیت های موجود برای آینده سوارکاری این استان برنامه ریزی کرد.
س: برنامه هایی که به آن اشاره کردید شامل چه مواردی می شود؟
ج: در استان قم علاقمندی به رقابتهای کورس وجود دارد که در آینده روی این مساله کار خواهیم کرد. تا به حال این استان از داشتن مربی، داور و کلانتر، حتی درجه 3 بی بهره بوده است که امسال چندین کلاس آموزشی را برگزار خواهيم كرد.
در بخش پایه با دو مدرسه صحبت کردیم که كودكان و نوجوانان علاقمند در دو مجموعه سواركارى اموزش ببينند و فعالیت کنند که در حال حاضر مقدمات اين كار براى حدود ده نَفَر اماده شده است و ثبت نام هنوز هم ادامه دارد. خوشبختانه پتانسیل های خوبی هم در بين نونهالان و نوجوانان داریم. کمیته پونی و سواركارى كودكان با اسب هاى كوچك هم تشکیل دادیم که با استفاده از اسبچه های خزر و توليد داخل، آشنایی مقدماتى با اسب و سواركارى را برای کودکان ارايه كنند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد