شرایط فنی و مقررات مسابقه رکورد گیری جام پدیده سازان9

این مسابقه در قالب برگزاری مسابقه پوئیسانس انجام می شود که قبل از برگزاری مسابقه باید از ساخت و ارتفاع مورد نظر مانع اطمینان حاصل نمود.

راند اول مسابقه شامل 4 الی 6 مانع است که یک مانع عمودی (مانع رکورد گیری) بعنوان بلندترین مانع تا پایان مسابقه و یک مانع گسترده (اکسر یا تریپل بار) تا پایان مسابقه باقی خواهند ماند. ارتفاع موانع در این مرحله حداقل 140 و حداکثر 160 سانتیمتر است. مسابقه بدون احتساب زمان بوده ولی برای تعیین سایر خطاها باید خط شروع و پایان داشته باشد. سوارکارانی که این مسیر را بدون خطا طی کنند به باراژ اول راه می یابند. در باراژ اول تا آخرین باراژ (باراژ چهارم) فقط مانع عمودی و مانع گسترده فوق الذکر در مانژ باقی می ماند. این دو مانع نباید همراستای یکدیگر باشند. خطاهای مسابقه طبق جدول A داوری می شود. انداختن هر یک از دو مانع و یا نافرمانی در طی مسیر یا بر روی هر یک از دو مانع خطا محسوب شده و مانع از صعود سوارکار به باراژ بعدی می شود.

خط شروع و خط پایان با رعایت فواصل و مقررات قانونی باید موجود باشد تا بتوان زمین خوردن سوارکار و یا اسب را قبل یا بعد از مانع رصد کرد. هر سوارکار مجاز به شرکت با دو اسب می باشد. فقط شرکت کنندگانی که مسیر را بدون خطا طی نموده اند مجاز به صعود به باراژ بعدی هستند. ثبت نام فقط تا قبل از پرش اولین سوارکار امکان پذیر است و پس از انجام اولین تلاش اولین سوارکار، هیچ ثبت نام جدیدی پذیرفته نخواهد بود. در هیچ شرایطی سوارکارانی که در راند اول یا هر یک از باراژها از صعود باز مانده اند، اجازه شرکت مجدد و یا پرش مجدد از مانع بلندتر را نخواهند داشت.

حداکثر ارتفاع مانع رکوردگیری در باراژ اول 170 سانتیمتر

حداکثر ارتفاع مانع رکوردگیری در باراژ دوم 185 سانتیمتر

حداکثر ارتفاع مانع رکوردگیری در باراژ سوم 200 سانتیمتر

حداکثر ارتفاع مانع رکوردگیری در باراژ چهارم 210 سانتیمتر

پس از اتمام مسابقه (پایان باراژها در صورت مشخص شدن برنده-یا پایان دادن مسابقه بعد از باراژ سوم توسط هیأت داوران – یا شرایط دیگر طبق مقررات)، در صورتیکه فرد یا افرادی که به آخرین باراژ برگزار شده مسابقه رسیده اند و فاقد خطا (نافرمانی یا انداختن مانع) باشند، و در صورتیکه برگزار کننده از قبل در برنامه مسابقه رکوردگیری را پیش بینی کرده باشد، مجازند فقط یکبار برای زدن رکورد مانع عمودی را تلاش کنند. ارتفاع این مانع حداکثر 10 سانتیمتر بیشتر از ارتفاع آخرین باراژ پرش شده بصورت صحیح می تواند باشد و بالاتر از آن ممنوع است.

حضور طراح مسیر و حداقل یک دستیار، هیأت داوران شامل سرداور، داور با حداقل درجه یک ملی، دبیر فدراسیون و یا یک نفر ناظر فدراسیون که نمی تواند از افراد نامبرده باشد، برای ثبت رکورد الزامیست.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد