معاون وزیر ورزش: فدراسیون دو بانوی سوارکار را برای بازی های آسیایی آماده کند

به گزارش ایرنا، «رباب شهریان» (چهارشنبه) در نخستین روز مسابقات بین المللی پرش با اسب دو ستاره در باشگاه سوارکاری بام تهران افزود: سوارکاری جزو رشته هایی است که در دو بخش زنان و مردان طرفداران خاص خود را دارد و فدراسیون نیز با توجه به سیاست های خاص، توانسته است در این مدت در توسعه این رشته در بخش بانوان تلاش هایی را داشته باشد.
وی گفت: توقعات ورزش سوارکاری در بخش زنان برای توسعه این رشته باید برآورده شود و از هم اکنون ورزشکاران زن این رشته را برای حضور در رقابت های آسیایی و بین المللی آماده کنیم.
معاون وزیر ورزش و جوانان اظهار داشت: کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان نیز در سیاست های خود برای توسعه و حضور موفق تر زنان در عرصه های آسیایی، جهانی و بین المللی شاخصه هایی را تعریف کرده اند که براساس آن زمینه برای حضور زنان با توجه به سطح رشته ها فراهم شود.
شهریان ادامه داد: رشته هایی مانند تنیس روی میز و بدمینتون که جزو رشته های توسعه ای به شمار می رود در عرصه های مختلف توانستند رشد پیدا کنند. تنیس روی میز در المپیک ریو توانست سهمیه این بازی ها را کسب کند و حضور بهتری نسبت به دوره قبل داشته باشد.
وی درباره مهیا شدن سوارکاران زن ایران برای بازی های آسیایی 2018 اندونزی اظهار داشت: فدراسیون سوارکاری از هم اکنون تلاش کند تا دو سواکار زن حرفه ای خود را برای اعزام به این بازی ها آماده کند. اگر نماینده ای در این رشته در بازی های آسیایی حضور داشته باشد، به توسعه این رشته هم در سطح ملی و هم تاثیر گذاری آن در عرصه های جهانی کمک خواهد کرد.
معاون ورزش امور بانوان وزارت ورزش و جوانان اظهار داشت: پس از بازی های پارالمپیک 2016 ریو، ستاد بازی های آسیایی نیز تشکیل خواهد شد تا با برنامه ریزی منسجم تر، زمینه برای حضور بیشتر زنان در رشته های مختلف فراهم شود و در ادامه نیز بتوانیم برنامه ریزی لازم را برای حضور تعداد بیشتری از بانوان ورزشکار برای المپیک 2020 توکیو داشته باشیم.
شهریان در مورد کسب نخستین مدال زنان در تاریخ المپیک به دست کیمیا علیزاده در رشته تکواندو، گفت: این موفقیت باعث شد تا به نقش مهم آن در تبیین سیاست های حمایتی ورزش بانوان توجه شود و در حال حاضر فدراسیون های ورزشی نیز نسبت به توانمندی زنان در این رشته ها توجه بیشتری خواهند داشت.
مسابقات بین المللی پرش با اسب دو ستاره (CSI2) ظهر امروز (چهارشنبه) با حضور بیش از 50 سوارکار از پنج کشور جهان در مجموعه سوارکاری بام تهران آغاز شد و تا 28 شهریور ادامه دارد.
در این رقابت ها از کشورهای آلمان، هلند، لوگزامبورگ و هنگ کنگ هر کدام یک سوارکار و 50 سوار کار از کشورمان حضور دارند.
این مسابقات در رده سنی بزرگسالان برگزار می شود و سه سوارکار زن ایرانی به نام های فائزه غروی، دنیا فکوریان و رویا بهرامی در این رقابت حضور دارند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد