نشست مدیران روابط عمومی هیات های سوارکاری استان های کشور برگزار شد
هم اندیشی مدیران روابط عمومی هیات های سوارکاری استان های کشور در تهران برگزار شد. در این نشست، مسائل مربوط به حوزه روابط عمومی و تعامل این بخش با رسانه ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
در این گردهمایی داود عابدی مدير گروه ورزش شبکه خبر درباره مفهوم خبر و خبررسانی گفت: «خبر بیان واقعیت است. اما باید بدانیم که این انتقال اطلاعات چگونه انجام می شود. خبر باید دقیق، صحیح و جامع و روشن باشد.» وی گفت: «خبر باید بدون هجو و زواید باشد. باید سعی كنيم با ساده ترین و کوتاه ترین شکل ممکن خبرها را منتقل نماييم تا مخاطب بتواند به راحتی معنا و مفهوم آن را دریافت کند.»
محمد كاظميان، دبير فدراسيون سواركارى در اين گردهمايي، سخنان كوتاه و موجزى بيان كرد و براى تقويت و بهبود فرايند اطلاع رسانى مطالبي را به حاضران عرضه داشت. ايشان در ادامه اين نشست صميمي ، پاسخگوى پرسش ها و مشكلات مديران روابط عمومى هيات هاى استانى بود و به تشريح موضوعات مطرح شده در اين جلسه پرداخت و ضمن اظهار رضايت از مجموعه روابط عمومى فدراسيون و هيات ها، إظهار اميدوارى كرد كه خروجى چنين نشست هايي، ارتقا و رشد فرايند اطلاع رسانى و روابط عمومى باشد.
در ادامه این نشست مازیار ناظمی، رييس مركز روابط عمومى و اطلاع رسانى وزارت ورزش و جوانان ، درباره تعامل بین روابط عمومی و رسانه ها تاکید کرد که روابط عمومی ها باید به حرفه ای ترین شکل ممکن وظیفه خود را انجام دهند. هر چند که بایستی حمایت از سازمان خود را نیز عهده دار باشند. ناظمی گفت: «روابط عمومی ها بایستی از یک سویه بودن اخبار و گزارش ها به سمت تعامل با رسانه ها حرکت کرده و این فضا را ایجاد کنند تا ارتباط دوسویه مهیا شود. یکی از مشکلاتی که این روزها روابط عمومی ها به ويژه در بخش ورزش دارند، این است که هیچ همکاری یا همدلی از سوی دو طرف درگیر کار خبر احساس نمی شود و همین امر سبب شده است که در هیاهوی اخبار روزانه بسیاری از خبرهای مهم، مهجور بماند. مدیرروابط عمومی، می تواند فضای دوستانه ای ایجاد کرده تا دو طرف ضمن برخورداری از حقوق خود، در یک چارچوب کاملا تعریف شده با یکدیگر در ارتباط و هماهنگی باشند. ناظمی در ادامه به برخی از سیاست های لازم برای بهبود کار روابط عمومی ها اشاره کرد و گفت: «اتخاذ یک سیاست فراگير و جامع، می تواند به ارتقای کارآمدی و تعامل روابط عمومی با دیگر نهادهای جامعه کمک کند. روابط عمومی ها باید در ذهن و نگاه مردم ، متحول شوند و ماهیت واقعی خود را نشان دهند و إثبات كنند كه تا چه اندازه می توانند به عنوان ابزار کارآمد و فعال نهادها و سازمان ها کارآیی لازم را داشته باشند.
در این نشست ضمن آموزش نکات خبری و عکاسی خبری، مدیر روابط عمومی هر استان به تشریح عملکرد خود پرداخت و در مورد فعالیت هایی که امسال انجام شده توضیحاتی ارائه داد. توجه به بخش پایه، عمومی کردن ورزش سوارکاری، تقویت پتانسیل های هر استان، آموزش رشته های گوناگون سواركارى از جمله فعالیت هایی بود که تمامی استان ها در طی سال 95 به آن پرداخته اند. در ادامه این نشست، با رای حاضران در جلسه روابط عمومی هیات استان همدان به عنوان بهترین روابط عمومی انتخاب شد و روابط عمومی های استان های فارس، خوزستان و کرمانشاه نیز به ترتیب در رده های بعدی قرار گرفتند.
در پایان این نشست عباس محمدی مدیر روابط عمومی استان همدان که به عنوان برترین روابط عمومی انتخاب شد گفت: «فعالیت های استان همدان در سال 95 بسیار چشمگیر بود. یکی از برنامه های مهمی که در چند سال اخیر انجام داده ایم همکاری و تعامل با رسانه های محلی و کشوری بوده است. برگزاری منظم رقابتها، تجلیل از مقام زن و مادر، تجلیل از شهدای آتش نشان پلاسکو، ارتقای سوارکاری در بین گروه سنی پایه، برگزاری همایش های گسترده در رده های سنی گوناگون از جمله برنامه هایی بوده، که این هیات تاکنون انجام داده است.»
مسلم سالارى، مدير روابط عمومى فدراسيون سواركارى، در اين نشست، به تبيين موانع موجود در مسير روابط عمومى هاى استانى و راهكارهاى مؤثر براى كاهش انها و هموار كردن راه رشد و توسعه رشته هاى متنوع سواركارى، اشاره كرد.
سالارى از همكاران خود در هيات هاى سواركارى سراسر كشور خواست، علاوه بر توجه به دو رشته شناخته شده و جاافتاده كورس و پرش، براى گسترش و ارتقاى رشته زيربنايي و اينده ساز درساژ، تلاش كنند و براى جذب كودكان و نوجوانان به سواركارى با اسب هاى كوچك پونى و خزر، مشوق هاى متنوعى را در استان ها، برنامه ريزى نمايند تا در سال اينده، با تحرك و تلاش روابط عمومى هاى هيات هاى سواركارى به عنوان پيشران همه كميته ها و معاونت هاى فدراسيون، شاهد بالندگى و درخشش اين ورزش ملى و ايينى باشيم. اين نخستين هم انديشي مديران روابط عمومى هيات هاى سواركارى كشور بود و نشست بعدى در أواخر بهار سال اينده، در يكى از استانها، برگزار خواهد شد.
در این گردهمایی داود عابدی مدير گروه ورزش شبکه خبر درباره مفهوم خبر و خبررسانی گفت: «خبر بیان واقعیت است. اما باید بدانیم که این انتقال اطلاعات چگونه انجام می شود. خبر باید دقیق، صحیح و جامع و روشن باشد.» وی گفت: «خبر باید بدون هجو و زواید باشد. باید سعی كنيم با ساده ترین و کوتاه ترین شکل ممکن خبرها را منتقل نماييم تا مخاطب بتواند به راحتی معنا و مفهوم آن را دریافت کند.»
محمد كاظميان، دبير فدراسيون سواركارى در اين گردهمايي، سخنان كوتاه و موجزى بيان كرد و براى تقويت و بهبود فرايند اطلاع رسانى مطالبي را به حاضران عرضه داشت. ايشان در ادامه اين نشست صميمي ، پاسخگوى پرسش ها و مشكلات مديران روابط عمومى هيات هاى استانى بود و به تشريح موضوعات مطرح شده در اين جلسه پرداخت و ضمن اظهار رضايت از مجموعه روابط عمومى فدراسيون و هيات ها، إظهار اميدوارى كرد كه خروجى چنين نشست هايي، ارتقا و رشد فرايند اطلاع رسانى و روابط عمومى باشد.
در ادامه این نشست مازیار ناظمی، رييس مركز روابط عمومى و اطلاع رسانى وزارت ورزش و جوانان ، درباره تعامل بین روابط عمومی و رسانه ها تاکید کرد که روابط عمومی ها باید به حرفه ای ترین شکل ممکن وظیفه خود را انجام دهند. هر چند که بایستی حمایت از سازمان خود را نیز عهده دار باشند. ناظمی گفت: «روابط عمومی ها بایستی از یک سویه بودن اخبار و گزارش ها به سمت تعامل با رسانه ها حرکت کرده و این فضا را ایجاد کنند تا ارتباط دوسویه مهیا شود. یکی از مشکلاتی که این روزها روابط عمومی ها به ويژه در بخش ورزش دارند، این است که هیچ همکاری یا همدلی از سوی دو طرف درگیر کار خبر احساس نمی شود و همین امر سبب شده است که در هیاهوی اخبار روزانه بسیاری از خبرهای مهم، مهجور بماند. مدیرروابط عمومی، می تواند فضای دوستانه ای ایجاد کرده تا دو طرف ضمن برخورداری از حقوق خود، در یک چارچوب کاملا تعریف شده با یکدیگر در ارتباط و هماهنگی باشند. ناظمی در ادامه به برخی از سیاست های لازم برای بهبود کار روابط عمومی ها اشاره کرد و گفت: «اتخاذ یک سیاست فراگير و جامع، می تواند به ارتقای کارآمدی و تعامل روابط عمومی با دیگر نهادهای جامعه کمک کند. روابط عمومی ها باید در ذهن و نگاه مردم ، متحول شوند و ماهیت واقعی خود را نشان دهند و إثبات كنند كه تا چه اندازه می توانند به عنوان ابزار کارآمد و فعال نهادها و سازمان ها کارآیی لازم را داشته باشند.
در این نشست ضمن آموزش نکات خبری و عکاسی خبری، مدیر روابط عمومی هر استان به تشریح عملکرد خود پرداخت و در مورد فعالیت هایی که امسال انجام شده توضیحاتی ارائه داد. توجه به بخش پایه، عمومی کردن ورزش سوارکاری، تقویت پتانسیل های هر استان، آموزش رشته های گوناگون سواركارى از جمله فعالیت هایی بود که تمامی استان ها در طی سال 95 به آن پرداخته اند. در ادامه این نشست، با رای حاضران در جلسه روابط عمومی هیات استان همدان به عنوان بهترین روابط عمومی انتخاب شد و روابط عمومی های استان های فارس، خوزستان و کرمانشاه نیز به ترتیب در رده های بعدی قرار گرفتند.
در پایان این نشست عباس محمدی مدیر روابط عمومی استان همدان که به عنوان برترین روابط عمومی انتخاب شد گفت: «فعالیت های استان همدان در سال 95 بسیار چشمگیر بود. یکی از برنامه های مهمی که در چند سال اخیر انجام داده ایم همکاری و تعامل با رسانه های محلی و کشوری بوده است. برگزاری منظم رقابتها، تجلیل از مقام زن و مادر، تجلیل از شهدای آتش نشان پلاسکو، ارتقای سوارکاری در بین گروه سنی پایه، برگزاری همایش های گسترده در رده های سنی گوناگون از جمله برنامه هایی بوده، که این هیات تاکنون انجام داده است.»
مسلم سالارى، مدير روابط عمومى فدراسيون سواركارى، در اين نشست، به تبيين موانع موجود در مسير روابط عمومى هاى استانى و راهكارهاى مؤثر براى كاهش انها و هموار كردن راه رشد و توسعه رشته هاى متنوع سواركارى، اشاره كرد.
سالارى از همكاران خود در هيات هاى سواركارى سراسر كشور خواست، علاوه بر توجه به دو رشته شناخته شده و جاافتاده كورس و پرش، براى گسترش و ارتقاى رشته زيربنايي و اينده ساز درساژ، تلاش كنند و براى جذب كودكان و نوجوانان به سواركارى با اسب هاى كوچك پونى و خزر، مشوق هاى متنوعى را در استان ها، برنامه ريزى نمايند تا در سال اينده، با تحرك و تلاش روابط عمومى هاى هيات هاى سواركارى به عنوان پيشران همه كميته ها و معاونت هاى فدراسيون، شاهد بالندگى و درخشش اين ورزش ملى و ايينى باشيم. اين نخستين هم انديشي مديران روابط عمومى هيات هاى سواركارى كشور بود و نشست بعدى در أواخر بهار سال اينده، در يكى از استانها، برگزار خواهد شد.