گزارش نشست محمد مهدی انتظام «رئیس هیات گیلان با رئیس پژوهشکده بیوتکنولوژی جانوری در محل دفتر مدیریت پژوهشکده رشت

📶👇به تاریخ سه شنبه ۴ آبان نشستی با حضور محمد مهدی انتظام «رئیس هیات گیلان با رئیس پژوهشکده بیوتکنولوژی جانوری در محل دفتر مدیریت پژوهشکده رشت برگزار شد؛

🗣 در این نشست بر اهمیت فراوان اسب کاسپین به عنوان یک ذخیره ژنتیکی بسیار ارزشمند که در سطح جهان شناخته شده است و همچنین اسب تالشی که اسبی ناشناخته ولی با ویژگی‌های بسیار خوب است، تاکید شد.

🏇 شایان ذکر است پژوهشکده بیوتکنولوژی جانوری به عنوان قطب پژوهش زیست‌فناورانه در حوزه جانوری در کشور شناخته شده و دارای امکانات دستگاهی، تجهیزاتی و مراودات علمی خوب با دیگر مراکز علمی و دانشگاهی گیلان و کشور است.

🏇 در این نشست همچنین بر تشکیل کارگروه علمی و اجرایی برای این دو نژاد اسب مورد توافق طرفین قرار گرفت و مقرر شد تا با حضور افراد متخصص فنی هیات و متخصصان حوزه اسب از پژوهشکده، کارگروه علمی و اجرایی تشکیل و پروژه کاربردی تعریف گردد.

🗣 این نشست به ریاست دکتر رضا آزادی، دکتر رویان رئیس بخش بیوتکنولوژی جانوری، دکتر صیقلانی رئیس بخش ژنومیکس و بیوانفورماتیک برگزار و خانم مریم نصیری «نواب نائب رییس هیات گیلان» نیز به نمایندگی از بانوان سوارکار استان در این جلسه حضور داشت/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد