اجلاس كنفدراسیون سواركاری آسیا برای نخستین بار در ایران برگزار می شود

محمد كاظمیان در گفت و با ایرنا در این باره گفت: این میزبانی جزو یكی از مهمترین دستاوردهای بیست ونهمین دوره اجلاس كنفدراسیون سواركاری آسیا است كه در روزهای اخیر در تایلند برگزار شد.
وی افزود: این میزبانی می تواند امكانات، توانمندی ها و سرمایه گذاری های كشور را در زمینه های مختلف به خصوص ورزش های سواره، از نزدیك به اطلاع كشورهای عضو این كنفدراسیون برساند تا زمینه ای را برای سایر فعالیتهای فدراسیون سواركاری ایران در آسیا براساس اهداف از پیش تعیین شده فراهم كند.
دبیرفدراسیون سواركاری همچنین خبر داد كه رئیس فدراسیون جهانی سواركاری برای نخستین بار، روز 30 اردیبهشت ماه امسال برای بازدید از باشگاه های سواركاری ایران به تهران سفر می كند.
كاظمیان در عین حال افزود: وی همچنین از مسابقات پرش با اسب كه در روز های 29 و 31 اردبیهشت در تهران برگزار می شود، دیدن خواهد كرد.
دبیر فدراسیون سواركاری گفت: همچنین طرح پیشنهادی ایران برای برگزاری مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا در بیست و نهمین اجلاس كنفدراسیون آسیا مطرح و مقرر شد جزئیات این طرح تكمیل و در اختیار اعضای مجمع این كنفدراسیون قرار گیرد.
كاظمیان درباره ادامه رایزنی ها برای افزایش كرسی های بین المللی ایران در این رشته گفت: سال گذشته موفق شدیم یك كرسی بین‌المللی باارزش كسب كنیم كه اكنون رامین شفیعی رئیس كمیته پرش آسیاست. كسب این كرسی می تواند راه را برای حضور ورزشكاران ایرانی در مسابقات آسیایی هموار كند و امیدوارم ورزشكاران ما نیز بتوانند رتبه‌های خوبی كسب كنند.
كنفدراسیون سواركاری آسیا هفت كمیته در بخش های مختلف سواركاری دارد و این كرسی در نشست كنفدراسیون آسیایی به میزبانی كره جنوبی در سال گذشته به ایران داده شد.
دبیرفدراسیون سواركاری همچنین درباره شانس حضور رشته سواركاری در بازی های آسیایی 2018 اندونزی گفت: تلاش داریم برای نخستین بار رشته سواركاری در یكی از بخش های پرش، استقامت و درساژ به جمع رشته های دیگر در بازی های آسیایی اضافه شود كه این موضوع همچنان در حال پیگیری است.
كاظمیان درباره راه اندازی چند رشته جدید در سواركاری هم افزود: خوشبختانه فدراسیون سواركاری توانست رشته اكروبات روی اسب ، ورزش با عصای كوچك و جانبازان و معلولان را طی چندماه اخیر راه اندازی كند و در حال حاضر ما در بخش پرش 50 سواركار حرفه ای ، استقامت 20سواركار و درساژ(حركت های نمایشی روی اسب) چهار سواركار داریم.
وی در مورد برگزاری لیگ سواركاری باشگاه های كشور گفت: این لیگ برای نخستین بار به طور رسمی خرداد ماه امسال در تهران و استان های مختلف برگزار می شود كه در حال حاضر 15 باشگاه سواركاری ثبت نام كرده اند. این لیگ تا پایان امسال و در 12 مرحله برگزار می شود.
پیشتر مسعود خلیلی رئیس فدراسیون سواركاری از فعالیت 430 باشگاه سواركاری در كشور با سرمایه گذاری بخش خصوصی خبرداده بود.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد