سخنان احمد راستینه هفشجانی در نشست مشترک فدراسیون سوارکاری جمهوری اسلامی ایران و دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌المللی علی‌آبادکتول

رئیس کمیته تربیت‌بدنی فراکسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به صنعت اسب به‌عنوان یکی از سندهای پیشران در اقتصاد ورزش، بر لزوم شناسایی ظرفیت‌های بین‌المللی برای ارتقای شاخص‌های آن تأکید کرد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون سوارکاری ، احمد راستینه هفشجانی در نشست مشترک فدراسیون سوارکاری جمهوری اسلامی ایران و دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌المللی علی‌آبادکتول با هدف توسعه راهکارهای معرفی اسب اصیل ترکمن در سطوح ملی و بین‌المللی به میزبانی واحد علی‌آبادکتول با اشاره به برگزاری شایسته سومین جشنواره ملی زیبایی اسب اصیل ترکمن در علی‌آبادکتول اظهار کرد: برگزاری جشنواره برای سومین سال پیاپی و میزان مشارکت علاقه‌مندان از ۱۷ استان ازجمله نقاط قوت است که امیدوارم با برنامه‌ریزی بهتر در سال‌های آتی به‌صورت فراملی برگزار شود.

وی با اشاره به ضرورت حفظ و نگهداشت ذخایر ارزشمند ایران اسلامی، اسب اصیل ترکمن را یکی از این ذخایر ملی عنوان کرد و افزود: این ذخیره ارزشمند هم از لحاظ توسعه و اصلاح نژاد و هم به‌دلیل حضور در رقابت‌های جهانی دارای اهمیت است.
نایب‌رئیس گروه پارلمان دوستی ایران و ژاپن با تأکید بر استفاده از ظرفیت دیپلماسی برای توسعه اقتصاد کشور عنوان کرد: در حوزه صنعت، معدن و تجارت بین دو وزارتخانه امور خارجه و صمت تفاهم‌نامه همکاری با موضوع شناسایی بازارهای هدف و تولید متناسب با آن منعقد شده است که صنعت اسب به‌عنوان یکی از سندهای پیشران در اقتصاد ورزش می‌تواند نقش چشمگیری در این مهم داشته باشد.

رئیس کمیته تربیت‌بدنی فراکسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر لزوم شناسایی ظرفیت‌های بین‌المللی برای ارتقای شاخص‌های حوزه اقتصاد ورزش در کشور به صنعت اسب به‌طور خاص اشاره کرد و ادامه داد: با حضور ۲۵ کشور همسایه و ظرفیت‌های موجود در آنها، شناسایی کشورهای هدف و بهره‌گیری از تعامل دیپلماسی با این کشورها می‌تواند بستر لازم برای برگزاری جشنواره اسب اصیل ترکمن را در سطح فراملی فراهم کند.
راستینه با اشاره به واردات ۴۰۰ میلیون دلاری تجهیزات ورزشی در سال گذشته از عدم تولید این تجهیزات در کشور انتقاد و بیان کرد: با وجود ظرفیت بالایی که در دانشگاه‌ها و صنایع ایران اسلامی وجود دارد، می‌توان به یک تحول بزرگ در عرصه اقتصاد ورزش دست یافت.
نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به آمار موجود در کمیسیون فرهنگی بر جهت‌دهی دانشجویان به سمت ورزش تأکید و اضافه کرد: با برچیده‌شدن کرونا انتظار می‌رود تا وضعیت ورزش بین دانشجویان کشور به جایگاه واقعی خود دست یابد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد