در مجمع انتخاباتی هیئت سوارکاری استان مازندران مورد تاکید قرار گرفت؛

در مجمع انتخاباتی هیئت سوارکاری استان مازندران مورد تاکید قرار گرفت؛

مصطفی دهدشتی: ضمن تشکر از رجبی مدیرکل ورزش و جوانان استان مازندران و معاونین و همکاران ایشان به جهت برگزاری منظم و خوب مجمع هیئت سوارکاری، توجه به ظرفیت های جغرافیایی و بهره مندی از نیروی انسانی متخصص در راستای توسعه رشته سوارکاری/ با هدف توسعه پایدار افتخارآفرینی، با اتحاد و همدلی تا دستیابی به موفقیت به پیش می رویم.

سرپرست دبیر کلی فدراسیون سوارکاری تاکید کرد: خانواده سوارکاری متحد با هدف افتخارآفرینی برای ایران عزیز، برنامه های توسعه ای خود را تا دستیابی به موفقیت به پیش می برند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون سوارکاری، مصطفی دهدشتی که در مجمع انتخاباتی هیئت مازندران سخن می گفت، با اشاره به نیروی انسانی مستعد و ظرفیت بالای این استان در رشته های مختلف سوارکاری، برنامه ریزی برای هدایت آن ها را اصلی مهم در جهت توسعه پایدار این رشته در استان عنوان کرد .

وی جغرافیا و طبیعت بکر استان مازندران در جهت رشد ورزش سوارکاری را مورد توجه قرار داد و در ادامه از مسوولان هیئت سوارکاری و علاقمندان به این رشته خواست تا با سیاست گذاری و ترسیم چشم انداز، رشته های پرش با اسب، سه روزه، درساژ و استقامت و گردشگری با اسب را در مسیر رشد قراردهند.

سرپرست دبیر کلی فدراسیون سوارکاری با اشاره به تمرکزدایی و برگزاری رویدادهای ورزشی و برگزاری دوره های آموزشی در سراسر کشور تاکید کرد: سوارکاری به عنوان صنعتی بزرگ در دنیا می باشد که تمامی اقشار می توانند از بخش های این رشته ورزشی دینی و بومی بهره برداری کنند، بنابراین باید با این نگرش، این فرصت برای همگان به وجود آید.

وی در ادامه سخنانش با تبیین این مطلب که طی ماه های گذشته برنامه محوری در دستور کار کمیته های مختلف قرار گرفته است، افزود: خانواده سوارکاری برای ایستادن بر قله افتخار از تمام ظرفیت ها بهره گرفته و تلاش می کند با اتحاد و وفاق و همدلی برنامه های توسعه ای خود را که برایش بازه زمانی معین کرده را سرعت ببخشد .

دهدشتی توسعه زیر ساخت ها در رشته های مختلف سوارکاری با هدف رونق بخشی به این رشته ها را بسیار مهم دانست و گفت: با بهره مندی از کارشناسان مجرب، شناسایی مناطق مناسب برای احداث فضای استاندارد و تخصصی، ترغیب بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در این حوزه باید توسط تمامی کسانی به نوعی در برنامه ریزی ها دخیل هستند مورد توجه قرار بگیرد .

سرپرست دبیرکلی فدراسیون سوارکاری در ادامه توجه به عمومی سازی این رشته را در تدوین برنامه ها توسط هیئت های سوارکاری و سازمان ها و ارگان ها از قبیل شهرداری، سازمان جنگل ها و مراتع، منابع طبیعی، آموزش و پرورش بسیار مهم دانست و افزود: مازندران به عنوان استانی توریستی می تواند نقش بسیار مهمی در معرفی رشته های سوارکاری به مردمی که از اقصی نقاط کشور به این خطه سفر می کنند، داشته باشد، بنابراین هیئت ها و زیر مجموعه های فعال در استان باید با تشکیل کارگروه از این ظرفیت به بهترین شکل بهره برداری کنند.

وی در این راستا راه اندازی کمیته گردشگری و دقت در اجرای برنامه های این حوزه را مورد تاکید قرار داد و بیان کرد: برنامه ریزی دقیق برای این بخش در واقع علاوه بر جذب مخاطب عام و قطعاً این قرابت عموم با اسب فرصت شناسایی استعدادها و سرمایه گذاران را نیز مهیا می کند .

دهدشتی برای رونق بخشی به رشته های زیر مجموعه فدراسیون سوارکاری در کشور باید ضمن بهره برداری از تجربیات پیشکسوتان و ایجاد انگیزه در نسل جوان کشورمان، از تکنولوژی و دانش روز بهره گرفت و در آینده شاهد کلاس های بین المللی به میزبانی ایران خواهیم بود

وی همچنین در پایان سخنانش از هیئت های سوارکاری به عنوان بازوان اجرایی فدراسیون نام برد و افزود: باید تلاش کنیم با کار شبانه روزی از فرصت ها برای رسیدن به نتیجه مطلوب استفاده کنیم .

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد