ئین نکوداشت ثبت ملی اسب کاسپین با حضور مصطفی دهدشتی سرپرست دبیرکلی فدراسیون سوارکاری

آئین نکوداشت ثبت ملی اسب کاسپین با حضور مصطفی دهدشتی سرپرست دبیرکلی فدراسیون سوارکاری

🔶ایین نکوداشت ثبت ملی اسب کاسپین با حضور دهدشتی دبیر فدراسیون سوارکاری کشور، حاجی پور نماینده مردم شهرستان آمل در مجلس شورای اسلامی، جعفری ریاست سوارکاری استان ، ایزدی مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان مازندران،خانم بابایی نائب رئیس هیئت سوارکاری استان،سجادی دبیر هیئت سوارکاری استان، امیر هوشنگ پریدار و جمعی دیگر از علاقه مندان برگزار شد.

سرپرست دبیرکلی فدراسیون سوارکاری با بیان اینکه حرکت مطلوبی در راستای استفاده از ظرفیت اسب کاسپین در باشگاه‌ها در حال شکل‌گیری است، اظهار داشت:باید از ظرفیت اسب کاسپین به بهترین نحو در ابعاد مختلف توسعه ای رشته سوارکاری استفاده شود.

دهدشتی :
بهره گیری از نژاد کاسپین در برنامه های توسعه ای سوارکاری در ابعاد همگانی ، قهرمانی ، حرفه ای و زیرساختها

سرپرست دبیرکلی فدراسیون سوارکاری با بیان اینکه حرکت مطلوبی در راستای استفاده از ظرفیت اسب کاسپین در باشگاه‌ها در حال شکل‌گیری است، اظهار داشت:باید از ظرفیت اسب کاسپین به بهترین نحو در ابعاد مختلف توسعه ای رشته سوارکاری استفاده شود.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون مصطفی دهدشتی در آیین نکوداشت ثبت ملی اسب کاسپین در آمل از تلاش اعضای انجمن حفاظت از اسب کاسپین ایران و وزارت میراث‌ فرهنگی و گردشگری برای ثبت ملی این اسب تقدیر کرد.

وی با اشاره به آموزش سوارکاری در رده های سنی پایه از جمله کودکان در باشگاه های مختلف کشور گفت:اتفاق بسیار خوبی درنقاط مختلف کشور در حال شکل گیری است و آنهم فعالیت در حوزه اسبهای پونی‌ است که البته با برنامه ریزی فدراسیون در حال توسعه است .

وی در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: در دنیای امروز مبحث اسب به عنوان یک صنعت به طوری جدی پیگیری میشود و باید از تمام ظرفیت‌های که این رشته در بخش های کارآفرینی ، اقتصادی ،سلامت محوری، قهرمانی و حرفه ای دارد، به بهترین شکل بهره برداری کرد.

دهدشتی گفت: مقوله اسب و گردشگری از آن نکاتی است که در بسیاری از کشورها مورد توجه قرار گرفته و این ظرفیت به خاطر توریستی بودن استان مازندران و گیلان می تواند به طور جدی پیگیری شود.

وی ادامه داد: با ایجاد جذابیت برعموم مردم و سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه های مختلف صنعت اسب علاوه برکار آفرینی و اشتغال زایی در حوزه توسعه همگانی ورزش نیز میتوان گامهای بلندی برداشت.

سرپرست دبیرکلی فدراسیون سوارکاری
بامطلوب خواندن استفاده از ظرفیت اسب کاسپین در باشگاه‌هاافزود: هر گونه فعالیت در زمینه آموزش سوارکاری برای کودکان با اسب کاسپین نیازمند ایجاد زیرساخت‌های مناسب که با تعامل با مجموعه های مرتبط به اجرا در خواهد آمد.

وی با تاکید بر برنامه ریزی برای رده های سنی پایه با هدف بستر سازی برای تشکیل تیم های ملی در سال های آتی ، توضیح داد: اسب کاسپین برای آموزش سوارکاری به کودکان باید مورد توجه قرار بگیرد و فدراسیون درصدد برنامه‌ ریزی برای راه‌اندازی همه رشته‌ها اعم از پرش ، درساژ ، استقامت و سه روزه است.

دهدشتی ضمن قدردانی از همکاری و حمایت وزارت جهاد کشاورزی و فعالان در زمینه‌ پرورش و آموزش سوارکاری اسب کاسپین ، توسعه این رشته و حفظ گونه اسب کاسپین را منوط به همکاری بیشتر دانست و گفت: باید از ظرفیت اسب کاسپین که اسبچه نبوده و اسب کامل با تمام خصوصیات است، استفاده مطلوب صورت بگیرد.

وی با توضیح این مطلب که در حال حاضر مسابقات پرش و درساژ با اسب کاسپین در طول سال برگزار می شود،افزود: فدراسیون در نظر دارد که آموزش در رشته‌های استقامت را نیز بزودی راه‌اندازی کند.

سرپرست دبیرکلی فدراسیون سوارکاری بیان کرد:همچنین راه‌اندازی کمیته سه‌روزه با همکاری استاد جمشید‌خانی از دیگر برنامه های فدراسیون سوارکاری است.

وی در ادامه تبیین برنامه های توسعه ای فدراسیون از برگزاری جشنواره ها ومسابقات مختص اسب کاسپین به صورت مداوم خبرداد و گفت: قطعا برای اجرای هرچه بهتر برنامه های توسعه ای اسب کاسپین ، هیات های سوارکاری استان مازندران و گیلان نقش به سزا و مهمی دارند.

دهدشتی در بخش دیگری از سخنانش برنامه های توسعه همگانی این رشته را مورد توجه قرار داد وگفت: از این نژاد ایرانی و بومی این منطقه در خواستگاهش طی یک برنامه ریزی کاملا علمی مورد بهره برداری قرارخواهیم داد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد