برگزاری مراسم معارفه و تودیع معاونت فنی فدراسیون سوارکاری/ کاظمیان: عدالت و بی طرفی در معاونت فنی به حداکثر می رسد

به گزارش سایت رسمی فدراسیون سوارکاری، مراسم تودیع و معارفه معاونت فنی فدراسیون سوارکاری با حضور رئیس در محل دفتر معاونت فنى فدراسیون سوارکاری در نوروزآباد برگزار شد. مدیریت این مجموعه  که یکی از زیرمجموعه های مهم فدراسیون سوارکاری است پیش از این بر عهده دکتر قلی زاده بود که با برگزاری مراسم تودیع و معارفه مدیریت این بخش به سهلیان واگذار شد.

 

در مراسم تودیع و معارفه معاونت فنی که با حضور رحمانی نایب رئیس، غفاری دبیر، سهلیان سرپرست جدید، درویش علی مشاور اقتصادی فدراسیون، عطا غفاری مسئول حقوقی، زرگر حراست فدراسیون و مسئولین فدراسیون برگزار شد، محمد کاظمیان رئیس فدراسیون سوارکاری از خدمات و زحمات دکتر قلی زاده در معاونت فنی و تمام کسانی که در این حوزه در گذشته کار کردند، قدردانی کرد و گفت: ساختار معاونت فنی تغییر کرده و دیگر قرار نیست همانند گذشته معاونت با یک ژنتیسین و يا دامپزشک مدیریت بشود بلکه قرار است معاونت فنى یک مدیر مستقل داشته باشد و این مدیر بنا به اعلام نهادهاى نظارتى نبايد ذی نفع و يا شاغل در حوزه هاى مرتبط با سوارکاری باشد. پیش از این شایعه شده بود که معاونت فنی تعطیل خواهد شد اما نه تنها تعطیل نمی شود بلکه بزرگتر هم خواهد شد.

 

وی افزود: معاونت فنی پس از این شامل 3 بخش خواهد شد؛ بخش اول هویت گذاری و ژنوميك مى باشد از آنجا كه براساس بند ب ماده 2 قانون نظام جامع دامپروری آزمایشهاى ژنیتیکی باید توسط وزارت جهاد كشاورزى انجام شود. ما هم بر اساس تفاهم نامه از هفته آينده نمونه ها را به جهاد خواهیم فرستاد و نمونه های دریافتی از گذشته كه در معاونت فنى تلنبار شده به صورت دسته هاى دويستايى در بسته بندى هاى استاندارد به مؤسسه تحقيقات علوم دامى وزارت جهاد كشاورزى خواهیم فرستاد و با پرداخت هزينه توسط فدراسيون آنها به آزمایشگاهی که مورد تأييد مجامع بين المللى است و دارای گواهی آیستک است ، ارسال ميگردد و پس از انجام فرايند آزمايش پاسخ را به ما ارائه می دهند تا ما به مردم اطلاع رسانى نماييم . بخش دوم دفتر فنی مهندسی كه از اين پس مشاوره هاى لازم را جهت آماده سازى زير ساختهاى اصلى مانژها و باشگاهها به علاقه مندان و سرمايه گذاران خواهد داد و بخش سوم ثبت نقل و انتقالات و ارائه کد رهگیری به منظور تسهيل و نظام مند سازى خريد و فروشها و جابجايى مالكين ارائه خواهد نمود . تمامی کارشناسان خبره معاونت فنی بزودی به كار میکروچیپ گذاری ادامه خواهد داد. براساس قانون میکروچیپ گذاری اسبهاى ورزشى بر عهده فدراسیون است و ما با تفاهمی که با مركز اصلاح نژاد دام جهاد  كشاورزى در حال انجام هستيم، بزودى كار ميكروچيپ گذارى را آغاز خواهيم كرد.

 

وی در پایان گفت: تفاوت این ساختار جدید در معاونت فنی اين است كه یک دامپزشک یا یک ژنتیسین تمامی کارها را با نظر شخصی خودش و یا نظر شخصی رئیس فدراسیون انجام نخواهد داد و تیمی از ژنتيسينهاى بى طرف كه ذى نفع نباشند كار آناليز و PT را انجام خواهند داد تا در آينده در اين حوزه عدالت و بی طرفی به حداکثر برسد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد