سرمربی بلژیکی پرش با اسب 23 آبان در ایران/ زمان برگزاری کورس آق‌قلا همچنان نامشخص

رئیس فدراسیون سوارکاری گفت: طبق توافقات انجام شده، سرمربی بلژیکی تیم ملی پرش با اسب 23 آبان به ایران می آید تا کارش را به صورت رسمی آغاز کند.

مسعود خلیلی در گفت و گو با ایسنا، در پاسخ به این سوال که سرمربی بلژیکی تیم های ملی پرش با اسب چه زمانی به ایران می آید؟ اظهار کرد: سرانجام پس از مدتها رایزنی توانستیم با فان پاشن سرمربی بلژیکی به توافق برسیم و قرارداد این مربی مهرماه به امضای طرفین رسید و این مربی هم بازدیدی از امکانات ایران داشت و به کشورش بازگشت.

وی افزود: بعد از بازگشت این مربی به کشورش، کارهایمان را آماده کردیم تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن بتوانیم نفرات شایسته ای را به تیم ملی دعوت کنیم و برای نخستین بار اردوی تیم ملی پرش با اسب را برگزار کنیم. به همین منظور 20 نفر اول رنکینگ کشوری در سال گذشته به اردو دعوت شده اند و اردوها را با نظر سرمربی تیم ملی آغاز خواهند کرد.

رئیس فدراسیون سوارکاری در پاسخ به این سوال که سرمربی بلژیکی تیم ملی چه زمانی به ایران می آید؟ گفت: براساس مکاتباتی که شده قرار است 23 آبان ماه به ایران بیاید اما ممکن است این زمان یکی دو روز به تاخیر بیفتد اما حضور او در این فاصله زمانی در ایران قطعی است.

وی درباره برگزاری کورس آق قلا و اینکه چرا این کورس هنوز شروع نشده است گفت: دوستان حاضر در استان گلستان اعلام کردند که مایل هستند خودشان این مسابقات را برگزار و اجرا کنند اما این مسئله برخی مغایرتهای قانونی دارد و آن این است که طبق اساسنامه ما نمی توانیم برگزاری مسابقات کشوری را به استانها بدهیم. البته مسئولان استانی اگر توان اجرایی، پوشش نرم افزاری، مدیریت برگزاری مسابقات، پرداخت جوایز، کنترل دوپینگ و چند مورد دیگر را داشته باشند شاید بتوانند این رقابتها را میزبانی کنند.

خلیلی ادامه داد: روشی که مسئولان استانی در پیش گرفتند تا میزبانی این رقابتها را بگیرند چندان جالب نبود چرا که پای همه مسئولان استانی را به ماجرا باز کردند و اصلا نیاز نبود این عزیزان وارد چنین ماجرایی شوند. این روشی که دوستان شروع کردند دردی را دوا نمی کند و دودش فقط و فقط به چشم علاقمندان این رشته و مردم  و صاحبان اسبها می رود. من به عنوان رئیس فدراسیون واقعا خسته شدم آنقدر که این موضوع را پیگیری کردم، جواب دادم و پرسیدم.

وی گفت: دوستان ما در استان گلستان برای گرفتن میزبانی این مسابقات و برگزاری توسط خودشان عجله کردند و ای کاش با کمی تفکر بیشتر وارد این ماجرا می شدند. بعد از این همه کش و قوس هایی که شد بهترین راه را در سکوت دیدم و فعلا می خواهم ببینم که دوستان استانی ما چه کاری را می خواهند انجام دهند.

رئیس فدراسیون سوارکاری در پاسخ به این سوال که گفته می شود مسئولان استان گلستان از این گلایه داشتند که چرا در برگزاری مسابقات کورس تعداد نفرات زیادی از تهران به آنجا می رفتند و آیا این مسئله صحت دارد، گفت: این موضوع اصلا صحت ندارد چرا که در برگزاری ادوار قبلی کورس از مجموعه مسئولان فدراسیون فقط سه نفر به گلستان می رفتند و در برگزاری مسابقات کمک می کردند و بقیه نفرات در تمام بخش ها از خود استان بودند. دبیر هیئت سوارکاری استان مسئول برگزاری مسابقات بود و نمی دانم که واقعا چه جوابی باید به آنها بدهم.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد