اولین دوره مسابقات هنرهای رزمی سواره شوشتر-خوزستان به پایان رسید

این‌ مسابقه که برای اولین بار و با مدیریت کمیته ی هنرهای رزمی هیات سوارکاری استان خوزستان با حمایت گروه معماری ماهورا با حضور ۱۵ شرکت کننده بزرگسال و ۸ شرکت کننده نوجوان در باشگاه دیمچه برگزارگردید ،یکی از درخشانترین مسابقات کشوری این رشته از بدو شروع فعالیت کمیته ی هنرهای رزمی سواره فدراسیون سوارکاری بوده است.
 طبیعت زیبای منطقه، حضور عشایر بختیاری، اسبان اصیل خوزستان و در پی آن برای اولین بار پخش مستقیم مسابقات در شبکه ی استانی به مدت سه ساعت از ویژگیهای این مسابقه بود.
 حضور درخشان گروه سنی نوجوانان گواه رشد و پویایی این رشته در بین نسل جوان بوده و امید است تا هیاتهای سوارکاری استان های مختلف به اهمیت نشر این رشته ی مفرح ملی و مذهبی توجه بیشتری داشته باشند، در پایان مسابقه در گروه سنی نوجوانان محمد امیر رفیعی سعدی از استان فارس با اسب سالار به مقام اول، گرشا قورچیان سوار بر لودر از استان البرز به مقام دوم و محمد علی کاظمی از استان فارس سوار بر شهبانو به مقام سوم دست یافتند.
در‌گروه سنی بزرگسال امیر رضا کدخدایی  از استان فارس سوار بر شبدیز به مقام اول، حسین پیرزادی از استان لرستان سوار بر موژان مقام دوم و پویا دانشمندی از استان فارس سوار بر مخمل به مقام سوم نائل آمدند.
 لازم‌به ذکر است علاوه بر احکام قهرمانی و تندیس به نفرات اول هر دو رده مبلغ ۱۷۵۰۰۰۰۰،نفرات دوم ۱۰۰۰۰۰۰۰و نفرات سوم ۵۰۰۰۰۰۰ریال اهدا گردید.
نمودار رشد باشگاههای فعال، نتایج درخشان ورزشکاران، کاربری ورزشی اسبهای بومی و حضور نسل جوان به صورت حرفه ای در این رشته ی ورزشی از اهداف دراز مدت فدراسیون سوارکاری جمهوری اسلامی ایران بوده و آرزو میکنیم شاهد رونق روزافزون این رشته ی ورزشی در کشور عزیزمان باشیم.
کمیته ی هنرهای رزمی فدراسیون سوارکاری جمهوری اسلامی ایران

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد