برگزاری مجمع عمومی ایکاهو با حضور ایران

مجمع عمومی کنفرانس اروپایی سازمان اسبهای عرب با حضور نماینده اعزامی از سوی فدراسیون سوارکاری جمهوری اسلامی ایران در عمان برگزار شد.

این اجلاس در تاریخ ١٤ تا ١٦ اسفندماه در مسقط برگزار شد.

در این اجلاس موارد زیر به تصویب اعضا رسید:

  1. دکتر مارک ترلا بعد از 8 سال از سمت خزانه داری اکاهو کناره گیری نمود و آقای Jerzy Bialobkبه جای ایشان منصوب شدند.2.
  2. تصویب تغییر در ماده 11.1 بخش 3 اساسنامه :
    کلیه اعضای هیات مدیره بعد از 4 سال مجددا برای 4 سال دوم میتوانند انتخاب شوند. بعد از اتمام دوره 4 سال دوم باید از سمت خود کناره گیری کنند ولی بعد گذشت مدت 4 سال مجدد می توانند انتخاب شوند.
    بخش پیشنهادی این ماده
    کلیه اعضای هیات مدیره میتوانند به مدت 4 سال انتخاب شده و مجددا نیز انتخاب شوند.

٣- کمیسیون ثبت اسب ایکاهو پیشنهاد استفاده از فرم جدید پاسپورت را نمود که در آن می بایست کلیه جزییات اسب اعم از بیماری ها و بیماری های ژنتیکی و گزارش عملکرد ورزشی درج گردد.

٤- کمیسیون مسابقات زیبایی از سال آینده پیشنهاد افزودن مسابقه جام تولید کنندگان را به کشورهای عضود داد. در این مسابقه تنها اسبهایی میتوانند شرکت داشته باشند که مالک و تولید کننده آنها یک فرد باشد. داوران این مسابقه حتما باید خود تولید کننده باشند. در این کمیسیون سیستم آموزش مورد تاکید قرار داشت. هر ساله یک دوره داوری ، یک دوره دی سی و کارگاه آموزشی سرکلانتری برگزار خواهد شد . برای اطلاعات بیشتر  در مورد این دوره ها به سایت اکاهو مراجعه شود.

٥- کمیسیون اسب ورزشی اکاهو به ریاست خانم ایزابت چت امسال فعالیت زیادی داشت و به همه کشورهای عضو پیشنهاد برگزاری مسابقات اسب ورزشی اکاهو را نمود . قوانین برگزاری ونحوه داوری این مسابقات در کتاب سبز اکاهو درج شده است که از طریق سایت اکاهو www.ecaho.org در دسترس عموم می باشد.

در پایان سخنرانی در مورد تاریخ موفقیت پرورش اسب عرب لهستانی توسط خانم Anna Stojanowskaارائه شد. وی اظهار داشت که اولین اسبهایی که به لهستان وارد شدند در واقع هنوز اسم اسب عرب نداشتند بلکه در آن زمان اسب ایرانی نامیده میشدند و در واقع در آن دوران این اسب که اکنون نام اسب عرب را گرفته اسب ایرانی بوده است. با کیفیت  بسیار بالای ورزشی و همینطور زیبایی منحصر به فرد خود را داشته است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد