برگزاری هفته اول مسابقات اسبدوانی جام فجر شهرستان بجنورد

برگزاری هفته اول مسابقات اسبدوانی جام فجر
 هفته اول مسابقات اسبدوانی با عنوان جام فجر در پیست ارتش بجنورد برگزار گردید .
 به گزارش روابط عمومی هيئت سوارکاری شهرستان بجنورد ، روح ا… کلهری سرپرست هئیت سوارکاری شهرستان بجنورد در این خصوص گفت  : آغاز مسابقات اسبدوانی جام فجر روز سه شنبه ۲۱ بهمن ماه با رعایت پروتکل های بهداشتی در پیست سوارکاری ارتش برگزار شد.
وی گفت : این مسابقات تحت عنوان جام فجر به مناسبت فرارسیدن چهل و دومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و با هدف بالابردن توان فعالان رشته سوارکاری و ایجاد همدلی و وحدت در بین اسبداران و زنده نگه داشتن روحیه انقلاب گری و انقلابی ماندن برگزار گردید. 
وی افزود: در این مسابقات ۴۲ سر اسب از نژاد ترکمن در ۶ کلاس و در مسافت ۱۰۰۰ متر باهم به رقابت پرداختند که در پایان حکم قهرمانی به اسبهای اول تا سوم هر دور اهدا گردید. 
کلهری در ادامه اضافه کرد برای هفته چهل میلیون ریال جوایز نقدی و برخی هدایای دیگر در نظر گرفته شده که به مالکین و مربیان اسب‌های برتر اهداء خواهد شد .
روح ا…کلهری در ادامه اضافه کرد برای اولین بار در استان پس از هر دور از اسبهای برتر آزمایش دوپينگ گرفته شده است که نشان از تلاش تیم برگزاری برای رسیدن به استاندارد ها طبق قوانین اسبدوانی کشور و ارتقا پیدا کردن جایگاه سوارکاری در استان را دارد .
وی در پایان با ابراز تاسف از وقفه ی دوساله کورس های اسبدوانی و جشنواره زیبایی در استان از تلاش و همکاری همه جانبه  مالکان، مربیان ، کمیته اسب ترکمن کشور ، کمپین حامیان اسب ترکمن در استان ، سازمان جهاد‌ کشاورزی ، استانداری خراسان شمالی  ، فرمانداری بجنورد ، شهرداری و شورای اسلامی شهر بجنورد ، اداره کل ورزش جوانان ، تیپ ۱۳۰شهید دلجویان ارتش جمهوری اسلامی ایران و نمایندگی بیمه کوثر در استان تقدیر و تشکر کرد و ابراز امیدواری کرد با حمایت و نگاه بیش از پیش مسئولین این صنعت مهم استان و در معرض خطر میتوان آینده ای روشن برای جامعه بزرگ اسب استان و صنعت توریسم اسب و تولید و عرضه اسب اصیل ترکمن متصور شد .

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد