بهره برداری از پیست سوارکاری خرم آباد نیازمند اختصاص 600 میلیون ریال است

فرشید مرادی روزشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: بزرگترین اقدامی که توسط هیات سوارکاری استان انجام شده اخذ مجوز بهره برداری از مجموعه سوارکاری خرم آباد پس ازگذشت 10 سال رکود این مجموعه بوده که در حاضر با 70 درصد پیشرفت عملیات احیا برای بهره برداری نیازمند 600 میلیون ریال بوده و اگر این اعتبار تامین شود ظرف یک ماه آینده به بهره برداری می رسد.
وی اظهار کرد: خاک ریزی پیست سوارکاری خرم آباد با حجم 12 هزار متر مکعب و تسطیح آن به اتمام رسیده و تنها خریداری و نصب تجهیزات مورد نیاز برای نرده کشی حاشیه پیست باقی مانده است.
رئیس هیات سوارکاری لرستان گفت: احیای پیست سوارکاری خرم آباد ازفروردین ماه سالجاری پس از اخذ مجوز بهره برداری با جذب کمک های مالی اسپانسر و خیرین آغاز شد.
مرادی اضافه کرد: 2 میلیارد ریال برای احیای پیست سوارکاری خرم آباد توسط اسپانسر و خیرین هزینه شده است.
وی با بیان اینکه کل اعتبار هیات سوارکاری لرستان در سال 95، 50 میلیون ریال بوده، افزود: این هیات اعتباری جز جذب کمک های خیرین و اسپانسر برای احیای پیست سوارکاری دره گرم خرم آباد هزینه نکرده است.
رئیس هیات سوارکاری لرستان با اشاره به اینکه وسعت پیست اسب دوانی خرم آباد افزایش یافته است، گفت: مساحت پیست قبلی 750 متر بوده اما الان قطر خروجی پیست 980 متر است.
مرادی بیان کرد: پیست سوارکاری خرم آباد بر اساس استاندارهای ملی ساخته شده و در آن قابلیت مسابقات سوارکاری در رشته های کورس و زیبایی وجود دارد.
به گفته وی با بهره برداری از پیست سوارکاری خرم آباد استان لرستان به قطب سوارکاری کشور تبدیل می شود.
رئیس هیات سوارکاری لرستان گفت: اگر این پیست راه اندازی شود از طریق فروش بلیت، ثبت نام ها وبرپایی غرفه های شرط بندی اسلامی می تواند به منابع درآمدی متعددی دست پیدا کند؛ البته پیشنهاد ایجاد پیست دوچرخه سواری و ایجاد زمین های تنیس و ورزش های ساحلی نیز به اداره کل ورزش و جوانان لرستان ارائه شده است.
مرادی افزود: 11 سال پیش به بهانه اینکه پیست اسب دوانی خرم آباد به یک مجموعه پنج هزار نفری متشکل از سالن های ورزشی متعدد و استخر تبدیل می شود آن را تخریب کردند اما آن را رها کردند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد