تشکیل جلسه پیگیری مصوبات قبلی، هماهنگی و تصمیم گیری امور مربوط به مجموعه سوارکاری و اسبدوانی آذربایجان در فرمانداری شهرستان هریس

صبح پنج شنبه مورخه ۹۶/۹/۳۰ در فرمانداری شهرستان هریس جلسه ای تخصصی در خصوص پیگیری مصوبات جلسات قبل و برنامه ریزی امور مربوط به مجموعه سوارکاری آذربایجان واقع در بخش خواجه با حضور فرماندار محبوب شهرستان جناب تقویمی، معاونت محترم عمرانی و مهندسی اداره کل ورزش و جوانان استان جناب مهندس شرفشاهی، رییس هیات سوارکاری استان دکتر جاویدی، بخشدار و شهردار محترم بخش خواجه، روسای محترم اداره ورزش و جوانان، امور آب، ثبت اسناد، منابع طبیعی، اداره راه، جهاد کشاورزی و هیات سوارکاری شهرستان هریس تشکیل گردید.

در ابتدای این جلسه فرماندار محترم هریس حمایت کامل خود در پیشبرد امور عمرانی و بازسازی مجموعه مذکور را مطرح نمود و کلیه ادارجات را ملزم به همکاری در زمینه احیاء این مجموعه کرد.
در ادامه روسای اداره های امور آب، اداره راه و ترابری، منابع طبیعی، جهاد کشاورزی نیز در خصوص همکاری همه جانبه در این زمینه اعلام آمادگی کردند. مهندس شرفشاهی معاون مهندسی و عمرانی اداره کل ورزش و جوانان استان نیز ضمن اظهار رضایت از رویکرد و عملکرد هیات سوارکاری استان از تملک و اخذ سند مجموعه مذکور از طریق مبادی قانونی و ذی ربط خبر داد.
در ادامه جاویدی ضمن تشکر و قدردانی از زحمات و پیگیری های فرماندار، رییس اداره ورزش و جوانان و رییس هیات سوارکاری شهرستان هریس، برنامه های قابل اجرا و تقویم ورزشی سال ۹۷ هیات سوارکاری استان را مطرح نمود. برگزاری ۸ هفته مسابقات اسبدوانی از عید سعید فطر سال ۹۷، برگزاری جشنواره های بومی محلی در بهار ۹۷، مسابقات جشنواره و زیبایی اسب کرد و مسابقات پرش با اسب و استقامت در مجموعه مذکور از برنامه های سال ۹۷ هیات سوارکاری استان و هیات سوارکاری شهرستان هریس خواهد بود. وی تاکید کرد افزایش وسعت و تجهیز و مسقف نمودن جایگاه تماشاگران، ایجاد غرفه های فروشگاهی و نمایشگاهی، احداث پارکینگ، تجهیر و بازسازی اماکن و ساختمانهای موجود، نصب بیلبوردهای تبلیعاتی در مجموعه مذکور از برنامه هایی است که با برنامه ریزی کمیته اسبدوانی هیات سوارکاری استان و کمک و پیگیری جناب پرتویی رییس پرتلاش هیات سوارکاری هریس و همکاری بخشداری و شهرداری بخش خواجه تا بهار سال ۹۷ عملیاتی و نهایی خواهند شد. در حال حاضر اصلی ترین بحث موجود ایجاد و اجرای رمپ ورود و خروج استاندارد در مجموعه است که با مکاتبات و پیگیری های صورت گرفته امور مربوط به نقشه برداری و مستند سازی آن به پایان رسیده و با دستور فرماندار شهرستان هریس طی ماه جاری اجرا خواهد شد.
منصور عابدی رییس کمیته اسبدوانی استان نیز بر لزوم بستر سازی پیست اسبدوانی و ماسه ریزی و حصار کشی مجموعه تاکید کرد و ابراز امیدواری نمود سال ۹۷ با همدلی و همکاری مسئولین و جامعه سوارکاری نقطه عطفی در رونق مجموعه مذکور خواهد بود.
‌همچنین مقرر شد در تاریخ ۹۶/۱۰/۷ جلسه ای در بخشداری خواجه در خصوص پیگیری و برنامه ریزی امور تشکیل گردد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد