دکتر دیولز: اولویت ها را باید تغییر داد

فدراسيون سواركارى  ايران، در ادامه اقدامات زيربنايي و منطبق بر سياست هاى راهبردى مصوب، با دو مشاور باسابقه از كشورهاى نيوزيلند و فرانسه براى راه اندازى جكى كلاب ( تشكيلات بخش خصوصى براى برنامه ريزى و اجراى مسابقات اسبدوانى ) و نظارت بر روند حل مشكل قرنطينه اسب هاى ورزشي ، قرارداد همكارى بست. دكتر آنتونى كتل و ژان پى ير دروباكس، از اين پس در دو سرفصل يادشده، به يارى فدراسيون سواركارى خواهند شتافت و بر روند تدوين و اجراى اين برنامه نظارت خواهند كرد تا سواركارى كشور، در زمان مناسب به دستاوردهاى مطلوب برسد. همچنین دکتر «رولند دیولز» مشاور فنی فدراسیون جهانی اسبدوانی، نیز که به همراه همکاران خود به تهران سفر کرده است، اسبدوانی ایران را دارای ظرفیت هایی دانست که نمی توان به راحتی از آنها گذشت. وی در گفتگو با روابط عمومی فدراسیون سوارکاری   شیوه های پیشرفت سوارکاری در ایران را ارزیابی کرد.

س: شما چه شناختی از وضعیت سوارکاری کورس در ایران دارید؟
ج: امکان ندارد که من بتوانم با جزئیات به سوال شما پاسخ بدهم. چون مدت زمان زیادی ایران نبوده ام. اما این را می دانم که کورس در ایران یک واقعیت است. رییس فدراسیون سوارکاری ایران، دکتر خلیلی خیلی تمایل دارد که فعالیت های داخلی را به عرصه بین المللی هم بکشاند. این خواسته می تواند یک اتفاق مثبت برای کل سوارکاری ایران باشد. به نظر من اگر کورس در ایران می خواهد که پیشرفت کند باید با جامعه ورزشی ارتباط داشته باشد. در این رشته ما با یک موجود طرف هستیم که این موجود اسب است. من و همکارانم که در حال حاضر ایران هستیم می خواهیم مشکل قرنطینه اسب ها، و مشکلات حمل و نقل اسب ها را به خارج از کشور حل کنیم. ما با فدراسیون سوارکاری ایران گفتگوهای خوبی داشته ایم و امیدواریم که این گفته ها به صورت عملی نیز محقق شوند.
س: یک نهاد دیگری نیز که باید با آنها نیز مذاکره داشته باشید سازمان دامپزشکی کشور است.
ج: بله کاملا درست می گویید. ما با آنها نیز جلسه داشتیم و اعلام کردیم که می خواهیم محدودیت های موجود را از بین ببریم. رویکرد مثبت آنها بسیار ارزنده است. چون بخشی از کار نیز باید به دست آنها انجام شود. ما باید کاری کنیم که سوارکار کورس و سوارکار پرش به مسابقات بین المللی بدون مشکل و دغدغه اعزام شوند. به نظرم حتی المپیک نیز دور از دسترس نیست.
س: چه پیش شرطهایی برای رسیدن به این درجه از موفقیت لازم است؟
ج: بایستی ابتدا وضعیت کورس را سازماندهی کنیم. من فکر می کنیم که داشتن یک انجمن اسبدوانی در ساختار فدراسیون ضروری است. بایستی شرایط کورس را با استانداردهای جهانی هماهنگ کنیم. اگر بتوانیم تمامی این کارها را در طول سه سال انجام دهیم به نظرم کار بزرگی انجام داده ایم. اما همیشه یک مشکلی وجود دارد.
س: چه مشکلی؟
ج: مسائل مالی همیشه یکی از موانع و حتی یکی از عوامل پیشبرنده کارها هستند. امروزه ما در دنیای پیشرفته ای کار می کنیم که نیاز به اطلاعات داریم. اطلاعات نیازمند پول است، تجهیزات می خواهیم که بدون پول امکان تهیه آنها وجود ندارد. به نیروی انسانی متخصص احتیاج داریم که باید به آنها حقوق بدهیم. اگر پول نداشته باشیم بخش عظیمی از کارها و برنامه ها انجام نمی شود. تامین هزینه ها همیشه بخشی از نگرانی های کاری است. اما زمانی که سوارکار به مسابقات خارجی اعزام می شود و می درخشد دیگر مبلغ هزینه شده به چشم نمی آید. چون ارزش خودش را نشان داده است.
س: رویکرد مردم هم در سالهای اخیر به ورزش و حتی سوارکاری تغییراتی داشته است.
ج: من متوجه هستم که مردم به ورزش علاقمند شده اند. اما باید باز هم آنها را به سوی ورزش سوق داد. متاسفانه ایران در یک مقطعی با مسائل تحریم مواجه شد. اما الان آن دوران گذشته است و بایستی عقب ماندگی ها را جبران کرد. من دفعه قبل که به ایران آمدم هنوز انقلاب نشده بود. ولی الان متوجه هستم که مردم به ورزش تمایل بیشتری دارند و اخبار ورزشی را حتی بیش از گذشته پیگیر هستند. این شامل حال سوارکاری هم می شود. به خصوص که کورس نیز سابقه و قدمت زیادی در ایران دارد. اگر بتوانیم کورس را به شرایط ایده آل برسانیم حتی می توانیم اشتغال زایی نیز کرده و چرخه اقتصاد را به حرکت در آوریم. باید اولویت هایمان را بار دیگر از اول تعریف کنیم.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد