رفع ابهامات در مورد عضویت فدراسیون در سازمان جهانی اسب عرب

اخیراً در برخی از استان‌های کشور شایعاتی در ارتباط با عضویت فدراسیون در سازمان جهانی اسب عرب (WAHO) ابراز می گردد که جهت تنویر افکار عمومی موارد ذیل را به آگاهی مالکین محترم می رساند.
۱-   بیش از نیم قرن است که حق عضویت سالیانه و سرانه تولیدکره های تولیدی هر سال پرداخت و تنها عضو دارای حق رأی از سوی جمهوری اسلامی ایران فدراسیون سوارکاری ج.ا.ا می باشد.
۲-   بر اساس اساسنامه واهو تنها از هر کشور یک عضو دارای حق رأی با معرفی دو نماینده در هر اجلاس امکان‌پذیر است.
۳-   بر اساس قوانین جمهوری اسلامی ایران پیوستن و عضویت نهادها و سازمان های دولتی به سازمان‌های جهانی مستلزم مصوبه هیأت محترم دولت و مجلس محترم شورای اسلامی و ترتیبات قانونی خود می باشد.
۴-   هرعضو دارای حق رأی در سازمان جهانی مذکور فردی را به عنوان “ثبت کننده” (Registerar) رسماً و مکتوب معرفی می نماید که هویت شخص مذکور مستقل از عضو دائمی یعنی فدراسیون سوارکاری ج.ا.ا نمی باشد و فدراسیون در جایگزین این فرد مخیر است که در حال حاضر سرکار خانم شهرزاد امیراصلانی بنا به معرفی فدراسیون عهده دار این مسئولیت می باشد.
۵-  بنا به تشخیص فدراسیون و سهولت کار در هیأت استانی با مشورت روسای محترم هیأت‌ها نیز نمایندگان جهت ارتباط با معاونت فنی فدراسیون و بخش تبارنامه منصوب می گردند.
۶-  براساس صورتجلسه تنظیمی در نهاد ریاست محترم جمهوری و نیز ابلاغ آن از سوی وزرای محترم هر دو وزارتخانه به معاونین مربوطه جهت اجرا و پس از تائید معاون محترم اول ریاست جمهوری، فدراسیون نیز مکلف به انجام مفاد صورتجلسه تنظیمی می باشد.
۷-   به دلیل حضور نماینده محترم معاونت حقوقی، ریاست جمهوری در جلسه و تائید متن تفاهم نامه و بررسی عدم مغایرت قانونی مجدداً موضوع از طریق سازمان بازرسی کل کشور که ناظر بر اجرای قوانین توسط دستگاه‌های اجرائی است به وزارت جهاد کشاورزی ، ورزش و جوانان و فدراسیون ابلاغ گردیده است.
۸-  لذا فدراسیون بنا بر وظایف محوله قانونی، آرا صادره قطعی در محاکم قضائی، متن تفاهم‌نامه و ابلاغ بازرسی کل کشور میکروچیپ گذاری و هویت سنجی ورزشی را با جدیت مورد اقدام قرار خواهد داد.
۹-   در متن قانون جامع نظام دامپروری اشاره ای به تدوین تبارنامه تحت هیچ عنوان نگردیده است در حالیکه از ماموریت های تدوین شده فدراسیون در تمامی ۱۱ فدراسیون و سازمان جهانی که در حال حاضر عضویت دائمی آن با فدراسیون سوارکاری ج.ا.ا است. 
تدوین تبارنامه بر عهده فدراسیون سوارکاری ج.ا.ا می باشد و لذا تدوین تبارنامه نیز کما فی السابق دهه های گذشته توسط معاونت فنی فدراسیون انجام می پذیرد.
۱۰-  موارد مذکور فقط در مورد اسب هایی است که تولیدات ورزشی داشته و یا قصد شرکت در مسابقات و ثبت در تبارنامه ها را داشته باشند در غیر اینصورت فدراسیون در مورد سایر اسب‌ها وظایف و ماموریت قانونی به عهده ندارد. 
۱۱-  خاطر نشان می سازد فعالیت ذکر شده در مغایرت با مأموریت هویت گذاری دام کشور و از جمله اسب که به عهده همکاران محترم در وزارت جهاد کشاورزی است نمی باشدو این فدراسیون نهایت همکاری و مساعدت را جهت حصول مأموریت هر دو سازمان و رضایت مالکین محترم معمول خواهد داشت .
روابط عمومی فدراسیون سوارکاری ج.ا.ا

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد