به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، مسعود خلیلی، رییس فدراسیون سوارکاری با حضور در خبرگزاری برنا درباره آخرین وضعیت این فدراسیون صحبت کرد.

خلیلی با اشاره به اینکه ورزش سوارکاری باید در جامعه به شناخت لازم برسد، گفت: کسی قهرمانان ورزشی رشته سوارکاری را نمی‌شناسند. رسانه‌ها نقش اساسی در ترویج و شناساندن این رشته مهیج ورزشی دارند.

وی یادآور شد: رشته ورزشی سوارکاری ورزش گرانی نیست. برخلاف ذهنیت جامعه که تصور می کنند این رشته ورزشی فقط برای سوارکاران است اما بسیاری از مردم عادی هم می‌توانند در این رشته ورزشی حضور پیدا کنند. در شهرستان‌ها قیمت آموزش سوارکاری مناسب است و علاقه مندان می توانند از آن بهره ببرند.

خلیلی با اشاره به اینکه این رشته ورزشی می‌تواند فرصت اشتغال‌زایی ایجاد کند، اضافه کرد: عوامل رسیدگی به اسب، اعم از دامپزشکی، نعل بند و خود سوارکار همه این موارد می‌تواند اشتغال‌زایی خوبی را ایجاد کند.

رییس فدراسیون سوارکاری درباره اقدامات فدراسیون سوارکاری در چند سال گذشته گفت: هدفم در سوارکاری فراتر از کشور خودمان است و می توانیم به عنوان تولید کننده در رشته سوارکاری فعال باشیم و محدود به مرزها هم نخواهیم بود. با این روش انگیزه سوارکاران افزایش می یابد.

وی با اشاره به اینکه باید شرایطی ایجاد کنیم تا سرمایه گذار انگیزه داشته باشد تا به این رشته ورزشی بیاید، بیان کرد: ارتباطات جهانی باعث می‌شود تا ورزش سوارکاری ایران توسعه پیدا کند. در سه سال گذشته با توسعه روابط خارجی ایران در دولت یازدهم باعث شد تا اکنون ایران بتواند در فدراسیون جهانی عضو شود.

خلیلی ادامه داد: سوارکاری ایران در دنیا جایگاه خاصی نداشت. کشورهای کوچک توانسته بودند عضو فدراسیون جهانی شوند. اما اکنون سوارکاری ایران با ارتباط مناسبی که توانسته برقرار کند موفق شد عضو فدراسیون جهانی شود و این گام موثری است که در دولت یازدهم برداشته شده است.

وی با بیان اینکه با ارتباطات مناسب، برای نخستین بار رییس فدراسیون جهانی سوارکاری وارد ایران شد، افزود: برای گرفتن میزبانی مسابقات نیاز بسیاری به ارتباط است و حضور رییس فدراسیون جهانی می‌تواند روزهای خوبی را برای رشته سوارکاری در ایران به ارمغان آورد.

خلیلی در پایان درباره سهمیه المپیک 2020 توکیو، گفت: برای گرفتن سهمیه المپیک نیاز به برنامه‌‎های مداوم است اما همه تلاش خود را به کار می‌بریم با تدارکات و شرکت در مسابقات مناسب بتوانیم شرایط لازم برای گرفتن سهمیه المپیک را فراهم کنیم.