مصاحبه با آریانا روانبخش سوارکار پرتلاش بازیهای آسیایی جاکارتا

مسير رشد سوارکاري بايد با سرعت بيشتري حرکت کند

آريانا روانبخش که به تازگي موفق به کسب يک مقام نائب قهرماني در مسابقات ٤ ستاره بين المللى ويزبادن المان و دو مقام نايب قهرماني و سومي در مسابقات دو ستاره بين المللى در مگنا راسينا اتريش شده، با توجه به درخشش سوارکاران ايراني در سطوح بين المللي اعلام کرد بايد پيشرفت سوارکاري ايران سرعت بيشتري بگيرد.

آريانا روانبخش سوار کار ايراني شرکت کننده در بازيهاى اسيايى در گفتگو با خبرنگار فدراسيون سوارکاري جمهوري اسلامي ايران در خصوص سطح اين بازيها گفت: سطح فنی مسابقه بسیار بالا و زمان مجاز بسیار جمع بود، و تيم هاي شرکت کننده از استاندارد بالايي برخوردار بودند
تیم های بسیار قوی با برنامه ریزی دقیق و امکانات زیاد،تیم هایی از کشور های عربی حاشیه خلیج فارس ، هنگ کنگ و ژاپن .

ولی در مجموع اين مسابقات دست یافتنی بود.

روانبخش همچنين در خصوص بازي هاي آسيايي افزود: در اين دوره در مقايسه با دوره های گذشته بازيهاى اسيايى تا جايى كه به طور دقيق مطلع شدم استانداردها پیشرفت چشمگیری کرده  و همچینین تیم ایران از این مسابقات تجربه زیادی کسب کرد و بدون شک باید برای بازی های بعدی تلاش بیش‌تری انجام شود.

وي با اشاره به در خشش برخي سوارکاران ايراني مخصوصا خانم سهي که موفق به کسب مقام ششم شدند تاکيد کرد : مردم ما ،فدراسیون ما و مالکان باید مشوق پیشرفت باشند و نباید بازتاب دهنده‌ی گرایشات منفی باشند و جا دارد سوارکار ملی پوش درساژ خانم سهی را براى کسب مقام بسیار با ارزش ششم در بازی های آسیایی را ستایش کنیم.

 روانبخش در ادامه گفت: اولین مقوله ای که برای من روشنه ضرورت حمایت تمام جامعه ورزشی از تلاش های فدراسیون سوارکاری در راستای پیشرفت هست
ما باید با کمک رئیس فدراسیونمان آقای دکتر خلیلی و مربی تیم ملی آقای استنی ون پشن که در بازی های آسیایی جاکارتا بسیار پشتیبان سوارکاران تیم ملی بودند در مسابقات بین المللی حضور بیش‌تری پیدا کنیم. ما نباید از شکست و کسانی که با منفی گرایی و ایجاد شبهات سعی بر بی ارزش جلوه دادن تلاش ملی دارند بترسیم.

 وي با اشاره به پتانسيل هاي موجود در سوارکارى کشورمون گفت: باید برای مربیان و ورزشکارانمان مسیری مشخص داشته باشیم و همه را برای کار با هم و اتحاد تشویق کنیم تا از موفقیت آینده بهره‌مند شویم ما اسب های بهتر احتیاج داریم ، البته که من درک میکنم در شرایط کنونی سخت هست و همچنین ما باید برای پرورش نسل آینده به مربیان خوب سطح بین المللی تكيه کنیم .

وی در ادامه افزود:ما سوارکاران خوبی داریم که اگر بخواهیم در مسابقات قهرمانی موفق باشیم نیاز به موقعیت های بیش‌تری  در مسابقات بين المللى داريم.

و در اخر جا دارد از خانواده ام، هم تيمى هام و مربى ام اقاى مولينز و مربى تيم اقاى ون پشن و  پرستار و مراقب اسب و همهء دست اندركاران تشكر و قدردانى كنم.  

روابط عمومی فدراسیون سوارکاری ج.ا.ا

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد