پیام دکتر خلیلی به جامعه سوارکاری

به نام خداوند هستی بخش
جامعه فرهيخته سواركاري ايران
مديران، پيشكسوتان، مربيان، مالكان ، قهرمانان و همه عزيزان و همراهان فدراسيون سواركاري در سراسر ايران اسلامي 
با سلام و تبريك مجدد سال نو و آرزوي سلامتي و سربلندي براي مخاطبان گرامي 
بدون شك جامعه جهاني بدليل شيوع ويروس منحوس كرونا روزهاي سختي را سپري مي كند تا جاييكه زندگي عادي مردم را تحت تأثير قرداده و به نوعي مختل كرده است .
اين شرايط سخت اقتصاد كشورها را تا مرز بحرانی پيش برده و مشاغل زيادي را در تنگنا قرار داده و اجتماعات ملي و مذهبي و ورزشی … در سراسر دنيا نيز تحت تأثير گسترش بیماری قرار گرفته است و متاسفانه آنچه اين روزها بيشتر شنيده مي شود ؛ بيمارستان، درمانگاه و قرنطينه است .
ورزش دنيا نيز متاثر از ديگر عرصه ها تحت تأثير رشد بي رويه اين ويروس كه در حدود دويست كشور جهان را درگير كرده در نهايت منجر به تعويق بازي هاي المپيك و پارالمپيك ٢٠٢٠ شد و ليگ هاي معتبر دنيا را به تعليق و مرز تعطيلي رسانده است.
در اين بين جامعه سواركاري هم بشدت از اين بحران آسيب ديده است بويژه اينكه در اين رشته علاوه بر انسان با يك موجود زنده ديگر كه نگهداري و تأمین نیازهای آن در قالب آموزه هاي ديني ما هم قرار دارد ، مشكلات را افزونتر كرده است.
رويدادهاي داخلي به تعويق افتاده و حتي مسابقات متعدد سواركاري در عرصه بين المللي نيز برگزار نشد و متاسفانه مشخص نيست كه اين شرايط. سخت تا چه زماني ادامه دارد ، اما آنچه مسلم است بالاتر از رويدادهاي سواركاري، سلامتي مخاطبان ما از اهميت فوق العاده بالايي برخوردار است به همين دليل فدراسيون سواركاري هم تابع تصميمات ستاد ملي مبارزه با كرونا است . 
شكي نيست كه شرايط كنوني متاثر از بحران كرونا واقعا سخت و طاقت فرسا است اما فدراسيون سواركاري هم در صدد است در اين وضعيت نيز تدبيري مناسب براي حفظ  روحيه جامعه سواركاري را اتخاذ كند و به راهكارهاي مناسب در راستاي حفظ سلامتي اسب ها دست يابد .
از جامعه فرهيخته سواركاري هم تقاضامند كمك هستيم تا انديشه و راهكارهاي خود را براي سپري كردن اين چالش با فدراسيون به اشتراك بگذارند .
براي همه مخاطبان گرامي آرزوي سلامتي دارم ، اميدوارم جهان هر چه سريعتر از شر اين ويروس رهايي يافته و اوضاع پايدار در سراسر جهان و ايران اسلامي برقرار شود .
براي دور هم جمع شدن دوباره جامعه سواركاري لحظه شماري مي كنم و  به اتفاق اميدوار  به رونق بیش از پیش مجدد سواركاري ايران هستيم .
کمیته دامپزشکی فدراسیون جهت سلامت اسب های ورزشی در باشگاه ها اطلاعیه ای صادر کرده است که قطعاً اجرای آن سبب استمرار سلامت آنها خواهد بود.
در خاتمه مجدداً تقاضا دارم مدیران باشگاه‌ها با انجام برنامه‌ریزی لازم و رعایت تمامی نکات بهداشتی از تجمع افراد خودداری نموده و صرفاً با مدیریت خاص مجوز ملاقات مالکین با اسب هایشان و نیز کارکرد روزانه آن ها با مربیان مربوطه به صورت انفرادی مهیا نمایند.
راه ارتباطي با فدراسيون جهت ارائه پیشنهادات: ۲۲۶۳۹۷۴۵ سرکار خانم خرقانی
مسعود خليلي 
رئيس فدراسيون سواركاري ج.ا.ا

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد