اسب‌های برتر هفته نخست کورس پاییزه گنبدکاووس معرفی شدند

🔸روز دوم هفته نخست مسابقات اسبدوانی کورس پاییزه گنبدکاووس عصر امروز جمعه با حضور علاقه‌مندان این رشته ورزشی در مجموعه سوارکاری این شهرستان مرزی برگزار شد و با معرفی اسب‌های برتر پایان یافت.

🔸 در روز دوم هفته نخست مسابقات اسبدوانی پاییزه گنبدکاووس ۶۹ راس اسب از سه نژاد «ترکمن، تروبرد و دوخون» در هفت کورس شامل ۶ دور هزار متری و یک دور هزار و ۲۰۰ متری با هم به رقابت پرداختند.

🔸در دور اول این مسابقات، ۱۰ راس اسب بیش از سه ساله نژاد ترکمن هندیکاپ در دسته هفت به مسافت هزار و ۲۰۰ متر با هم به رقابت پرداختند که اسب «کی شاد میر» زودتر از دیگر اسب‌ها از خط پایان عبور کرد و اسب‌های «ماهرخ هاشمی» و «آق یل انبارالوم» به ترتیب دوم و سوم شدند.

🔸رقابت در دور دوم ویژه اسب‌های بیش از سه ساله نژاد دوخون هندیکاپ در دسته ۶ بود که با شرکت ۱۲ راس اسب به مسافت هزار متر برگزار شد و در پایان اسب «مرکل» اول شد و اسب‌های «سومیا سروین» و «بیوتی کوئین» به ترتیب دوم و سوم شدند.
🔸در دور سوم که ویژه اسب‌های بیش از سه ساله نژاد دوخون هندیکاپ در دسته پنج بود و با شرکت ۱۲ راس اسب به مسافت هزار متر برگزار شد، اسب «بیت کویین» با پیشی‌ گرفتن از دیگر رقبا اول شد و اسب‌های «لیدی سانگ» و «دورنا» به ترتیب مقام دوم و سوم را کسب کردند.

🔸رقابت در دور چهارم روز دوم هفته نخست مسابقات اسبدوانی کورس پاییزه گنبدکاووس ویژه اسب‌های ۲ ساله نژاد دوخون هندیکاپ در دسته برنده بود که با شرکت هفت راس اسب به مسافت هزار متر برگزار شد و در پایان اسب «مونو پالر» سریع‌تر از خط پایان گذشت و اسب‌های «مون رایدر» و «بلک تایم» به‌ترتیب رتبه دوم و سوم را از آن خود کردند.
🔸در دور پنجم این مسابقات که ویژه اسب‌های بیش از سه ساله نژاد دوخون هندیکاپ در دسته سه بود و با شرکت ۱۲ راس اسب به مسافت هزار متر برگزار شد، اسب «کادنزا» اول شد و اسب‌های «قاهره» و «سی لی لا» به ترتیب دوم و سوم شدند.

🔸رقابت در دور ششم ویژه اسب‌های بیش از سه ساله نژاد تروبرد هندیکاپ در دسته چهار بود که با شرکت هفت راس اسب به مسافت هزار متر برگزار شد و در پایان اسب «ریو آپاچی» اول شد و اسب‌های «جم بابا» و «آنابا» به ترتیب دوم و سوم شدند.

🔸در دور هفتم و پایانی که ویژه اسب‌های بیش از سه ساله نژاد تروبرد هندیکاپ در دسته ۲ بود و با شرکت ۹ راس اسب به مسافت هزار متر برگزار شد، اسب «ریو کنزی» اول شد و اسب‌های «هیتردان ماترون» و «جاستیک» به ترتیب دوم و سوم شدند.

🔸برگزار کنندگان روز دوم هفته نخست مسابقات اسبدوانی کورس پاییزه گنبدکاووس در پایان ۹ میلیارد و ۵۶۵ میلیون ریال جایزه نقدی به مالکان، مربیان و چابک‌سواران اسب‌های اول تا سوم پرداخت کردند.

🔸مطابق برنامه تدوین شده از سوی فدراسیون سوارکاری جمهوری اسلامی قرار است، مسابقات اسبدوانی کورس پاییزه گنبدکاووس تا پایان اسفند امسال روزهای پنجشنبه و جمعه هر هفته باحضور تماشاگران برگزار شود.

🔸مسابقات اسبدوانی در شهرستان افزون بر ۴۰۰ هزار نفری گنبدکاووس که از آن به‌عنوان پایتخت سوارکاری کشور یاد می‌شود، سال‌هاست که با حضور جمع زیادی از علاقه‌مندان به این رشته ورزشی برگزار می‌شود.

🔸مسابقات سوارکاری در بین مردم گلستان بویژه ترکمن‌ها علاقمندان زیادی دارد و این رخداد ورزشی بیش از یک دهه است علاوه بر گنبدکاووس در ۲ شهرستان آق‌قلا و بندرترکمن این استان نیز برگزار می‌شود.

https://t.me/feirinews

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد