امام جمعه گنبد: مجموعه سوارکاری ظرفیت بزرگی برای توسعه و اشتغال است

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین محمود ترابی در خطبه های این هفته نماز جمعه مردم گنبدکاووس افزود: مدیریت و برگزاری مسابقات کورس اسبدوانی مجموعه سوارکاری این شهرستان و نیز 200 تا 300 هکتار زمین کشاورزی مرغوب آن حدود دو دهه بر عهده افرادی خارج از شهرستان و استان بوده است.
وی گفت: در این مدت به دلیل ضعف مدیریت و عدم نظارت بر آن، این مجموعه که می تواند ظرفیت بزرگی برای توسعه و ایجاد اشتغال جوانان منطقه باشد، به ویرانه ای تبدیل شده که بایستی وضعیت موجود اصلاح شود.
حجت الاسلام ترابی با قدردانی پیگیری های مقامات گلستان و این شهرستان برای واگذاری مدیریت و برگزاری مسابقات کورس اسبدوانی به هیات سوارکاری گنبدکاووس، اضافه کرد: تحقق این موضوع، مطالبه عمومی مردم بود و باید از مسئولان فدراسیون سوارکاری جمهوری اسلامی نیز در این خصوص قدردانی کرد.
وی تصریح کرد: علاوه بر واگذاری امور برگزاری مسابقات کورس اسبدوانی، باید مقدمات واگذاری مدیریت مجموعه سوارکاری گنبدکاووس نیز به مردم انجام شود تا از این ظرفیت بزرگ برای توسعه و ایجاد اشتغال جوانان منطقه استفاده شود.
امام جمعه گنبدکاووس یادآور شد: واگذاری مدیریت مجموعه سوارکاری به مردم یک مطالبه عمومی است که مسئولان کشور باید به آن توجه و احترام بگذارند زیرا واگذار نکردن مدیریت به مردم، تحقیر مردم ولایتمدار این دیار به شمار می رود.
حجت الاسلام ترابی گفت: یقین دارم توانمندی های مردم این دیار به اندازه ای است که بتوانند به بهترین شکل مدیریت این مجموعه را انجام دهند و هیچ جای نگرانی نیست.
وی همچنین با گرامیداشت هشتم آبان سالروز شهادت ‘حسین فهمیده’ که به روز بسیج دانش آموزی نامگذاری شده و 13 آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، اضافه کرد: مبارزه با استکبار جهانی یک امر همیشگی است که نباید از این امر مهم غفلت کرد زیرا خوی و منش ددمنشانه آنان بالاخص آمریکا علیه ملت ایران و انقلاب اسلامی هرگز تغییر نمی کند.
امام جمعه گنبدکاووس با اشاره به در پیش بودن اربعین حسینی و برگزاری بزرگترین اجتماع مذهبی دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت (ع)، برلزوم همکاری و مساعدت مردم برای تامین ارزاق و وسائل مورد نیاز عزاداران تاکید کرد.
حجت الاسلام ترابی گفت: امسال قرار است 10 هزار نفر از مردم گلستان به مراسم پیاده روی اربعین حسینی اعزام شوند که کمک و مساعدت اقشار مختلف مردم برای پذیرایی از این کاروان ضروری است.
وی، عزاداری اربعین حسینی را نماد مکتب اهل بیت عصمت و طهارت (ع) دانست و اضافه کرد: هرکس این مکتب را کمک نماید، به یقین مورد عنایت و شفاعت اهل بیت در دنیا و آخرت قرار خواهد گرفت.
شهرستان گنبدکاووس با 360 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد