به میزبانی استان فارس برگزار شد: همایش ملی اسب اصیل دره شوری

به میزبانی استان فارس برگزار شد:

همایش ملی اسب اصیل دره شوری

به گزارش روابط عمومی فدراسیون سوارکاری،همایش ملی اسب اصیل دره شوری به میزبانی استان فارس در مجموعه بزرگ سوارکاری شهر راز برگزار شد.

این همایش با شرکت بالغ بر ۱۰۰راس اسب از استانهای مختلف کشور طی دو روز جمعه ۳۱ فروردین ماه و ۷ اردیبهشت ماه در باشگاه سوارکاری شهر راز واقع در شهرلپویی شهرستان زرقان به همت کمیته جشنواره و زیبایی هیات سوارکاری استان فارس با کادر اجرایی جوان و مجرب برگزار شد.

گفتنی است ، اسب اصیل دره شوری از نژاد های اصیل اسب ایرانی است که در طایفه دره شوری ایل قشقایی احیا و امروزه هزاران نفر سرمایه گذار علاقه مند به توسعه این اسب در سراسر کشور خصوصا استانهای فارس،اصفهان، کرمان ، چهارمحال و بختیاری، کهکیلویه و بویراحمد، بوشهر و هرمزگان با بهره گیری ازآخرین  استانداردهای صنعت اسب به امر تولید ، نگهداری و پرورش این نژاد اسب مشغول هستند و هزاران نفر نیروی کار در این صنعت اشتغال زایی شده است.

این همایش با حضور  رحیم خداجو مدیر کل ورزش وجوانان استان ، شکرپور فرماندار شهرستان زرقان ، خوشبخت فرماندار شهرستان مرودشت  ، سرهنگ شکرالله مسکویی رئیس سازمان بسیج ورزشکاران استان فارس  پیشکسوتان و تولید کنندگان اسب اصیل دره شوری  برگزار شد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد