جلسه کارگروه اسب ترکمن در فدراسیون برگزار شد جلسه کارگروه اسب ترکمن در فدراسیون برگزار شد

اسب ترکمن

مصوبه کارگروه اسب ترکمن مورخ ۲۴/۸/۹۴
۱.    اطلاعیه ها و مصوبات کارگروه اسب ترکمن فقط از طریق سایت فدراسیون اعلام خواهد شد و غیر از آن اطلاعات مندرج در هیچ سایت و شبکه های اجتماعی شخصی افراد از نظر فدراسیون مورد تأیید نیست.

۲.    مقرر گردید بجز اسبهایی که توسط آزمایشگاه مرجع اسب ترکمن شناخته نشده اند، سایر اسبها در کتاب تبارنامه ثبت و ضبط گردند، مالکین محترمی که به هر دلیلی به نتیجه آزمایشگاه معترض هستند ظرف مدت یک ماه اعتراض مکتوب خود را به فدراسیون ارسال و با پرداخت هزینه آزمایش مجدد از صحت و سقم نتایج اطمینان حاصل نمایند. در صورتیکه اشخاصی به جز مالکین محترم نسبت به نتایج اعلام شده در مورد اسبهای سایرین اعتراضی دارند ظرف مدت مذکور با پرداخت یک میلیون تومان هزینه تکرار آزمایش و دو میلیون تومان بابت ودیعه (جمعا سه میلیون تومان) نسبت به نمونه گیری مجدد و انجام آزمایش تکراری با حضور مالک و نمایندگان ذیربط اقدام شود بدیهی است در صورت صحت ادعای افراد موصوف پس از اخذ نتیجه مبلغ دو میلیون عودت خواهد گردید و در غیر اینصورت به عنوان جریمه دریافت و به حساب درآمد فدراسیون منظور می گردد.

۳.    مصوب شد آقایان تقی دمیرچی، مسعود قیاسی و کوچکی به عنوان کارشناسان خبره و آقای عزت الله وجدانی به عنوان کارشناس علی البدل بررسی شجره نامه موجود در پیش نویس کتاب تبارنامه اسب ترکمن را بررسی کنند و ایرادات را مشخص و نظریه خود را به کارگروه اعلام کنند. این آقایان نمایندگان تام الاختیار کارگروه بوده و نظریه آنان که پس از سه هفته اعلام می شود فصل الخطاب بررسی شجره ها خواهد بود.

۴.    هر مالکی می تواند نتیجه آزمایش ژنتیکی مربوط به اسبهای خودش را از معاونت فنی درخواست کند و معاونت فنی موظف است که جواب این آزمایشات را به رویت مالک برساند.

۵.    تأکید می گردد کتاب در دست تهیه تبارنامه اسب ترکمن ایران جلد نخست بوده و کتاب بسته نیست یعنی امکان افزایش اسبهایی که به هر دلیلی در کتاب نخست درج نگردیده اند در جلدهای بعدی نیز میسر خواهد بود و مالکین محترم اطمینان خاطر داشته باشند که کارگروه و فدراسیون سوارکاری تمام تلاش خود را در جهت حفظ سرمایه های ارزنده مالکین و علاقمندان اسب ترکمن معمول داشته و تا سرحد امکان و با دقتی وسواس گونه نسبت به تهیه کتابهای تبارنامه اسب ترکمن کشور اقدام خواهد نمود.

اعضاء کارگروه مقرر نمودند اخذ نمونه و ارسال به آزمایشگاه مرجع در منطقه راز و جرگلان همانند سایر مناطق کشور، با اعزام کارشناس و حضور مالک طبق روال رایج فدراسیون انجام شود و هر اقدامی خارج از چارچوب فدراسیون قابل قبول این کارگروه نبوده و فاقد اعتبار لازم خواهد بود. ضمنا در مورد اسبهایی که در استان خراسان شمالی قبلا توسط فدراسیون نمونه گیری شده نیز همانند سایر اسبهای کشور در مورد آنها نیز بررسی های لازم صورت گرفته و در کتاب لحاظ گردند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد