رئیس هیئت سوارکاری خوزستان: مسابقات رده جهانی سوارکاری از این هفته در اهواز برگزار می‌شود

رئیس هیئت سوارکاری خوزستان گفت:مسابقات رده جهانی سوارکاری به میزبانی خوزستان در اهواز برگزار می‌شود.

فتاح کنعانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اهواز، با اشاره به ظرفیت رسانه‌ها برای کمک به هیئتهای ورزشی اظهارداشت: چهارشنبه 13 بهمن مسابقات رده جهانی در اهواز برگزار می‌شود که از علاقمندان به تماشای این مسابقات دعوت می‌کنیم در این رقابتها شرکت کنند.

وی گفت: اسب‌های مختلفی در دنیا وجود دارد که یکی از گونه‌های آن اسب اصیل عرب است. اسب اصیل 5 مهره و 15 دنده دارد و مسابقات زیبایی فقط برای این گونه اسب برگزار می‌شود.

رئیس هیئت اسب‌سواری خوزستان گفت: سازمان جهانی اسب اصیل که واهو نام دارد 61 کشور عضو آن هستند که خوشبختانه ایران نیز یکی از اعضای این سازمان است؛ تمام اعضا در این اجلاس به تبادل نظر می‌پردازند این اجلاس سال گذشته در قطر برگزارشد و امسال نیز در بحرین برگزار می‌شود.

وی افزود: اسب‌های خوزستان ثبت جهانی شدند و همگی پاسپورت دارند به همین دلیل اسبهای خوزستان به عنوان اسب اصیل شناخته شده‌اند؛ از سال گذشته حدود 550 اسب را در خوزستان کدگذاری کردیم.

کنعانی با اشاره به نبود تجهیزات کافی در در ابتدای کار این هیئت گفت: از سال 78 مسابقاتی که در استان برگزار می‌شد بصورت عشایری و در قالب جشنواره برگزار بودند؛ از  سال 84 نیز این ورزش مورد بی مهری واقع شده و از باشگاه‌های خصوصی برای آموزش ومسابقات استفاده می‌کنیم.

وی افزود: ما درسال گذشته عملکرد فعالی در این هیئت داشتیم و سه مسابقات زیبایی در آبادان، شوش و اهواز برگزار کردیم و در بحث آموزشی نیز از سال گذشته به صورت جدی این موضوع را پی گرفتیم و در واقع آموزش در سوارکاری یک پروسه انتقال ورزش سنتی به ورزش مدرن است به همین دلیل کلاس‌های مربی‌گری را برای اولین بار در اهواز برگزار کردیم.

رئیس هیئت سوارکاری خوزستان گفت: استاندار خوزستان قول داده که زمینی دربرومی به ما اختصاص داده شود این زمین 45هزارمتر است و هم اکنون به دنبال یک مشاور خارجی هستیم تا طبق استانداردهای جهانی ساخته شود.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد