پیشکسوت سوارکاری:برگزاری مستمر مسابقات باعث پیشرفت سریعتر این رشته ورزشی میشود

پیشکسوت سوارکاری:برگزاری مستمر مسابقات باعث پیشرفت سریعتر این رشته ورزشی میشود

مربی پیش کسوت سوارکاری گفت: تداوم برگزاری مسابقات سوارکاری و آموزش اصولی در سنین پایین موجب توسعه و پیشرفت این رشته ورزشی شده و زمینه موفقیت سوارکاران را دوچندان می کند.

نورمحمد حبیبی در حاشیه ششمین دوره مسابقات سوارکاری پرش با اسب استان اظهارداشت: حدودا از 18 سالگی کار مربی گری را آغاز کرده ام و 50 سال مربی هستم و همچنان این حرفه را ادامه می دهم.

وی افزود: در کورس مسابقه داده و کلاس های کورس را هم برای چابک سواران و مربیان برگزار کرده ام، ضمن اینکه درخارج از کشور،حدود سه سال در فرانسه کلاس کورس تشکیل داده و در 70 رویداد، مسابقه داده ام.

حبیبی با اشاره به عناوین قهرمانی که کسب کرده ، عضویتش در تیم های ملی درساژافزود: دو سال هم در سوئیس دوره درساژ را گذراندم و در چوگان بازی کردم وهندیکاپ سه را داشتم.

وی اظهارداشت: تلاش می کنم تا شاگردان علاقمند را آماده مسابقات کنم و حدود 300 شاگرد را تاکنون آموزش داده ام که از سنین نونهالی تا بزرگسالی بودند و تعداد زیادی هم قهرمانان مسابقات شدند و بیش از 12 نفر نیز مدال کسب کرده اند.

این مربی پیش کسوت بیان کرد: با افتخار دانش خود را در اختیار سوارکاران قرار می دهم تا علاقمند این رشته از آموزش بازنمانند و تاکنون نیز افراد زیادی تربیت شده و وارد این رشته شده اند.

حبیبی در ادامه گفت: علاقمندان زیادی در رشته سوارکاری داریم و خوشبختانه سوارکاران ما جسور هستند و اگرمورد حمایت بیشتری قرار بگیرند و تمریناتشان را پیگیری کنند، می توانند به نتایج بهتری دست پیدا کنند.

وی اظهارداشت: در همین استان قزوین در ماههای اخیر شاهد یک جنب و جوش خوبی در رشته سوار کاری هستیم که می تواند آینده بهتری را برای این ورزش رقم بزند.

وی ادامه داد:این رشته پایان ندارد و می توان باتلاش مضاعف پیشرفت کرد، می توانم بگویم من با این همه تلاش و‌ موفقیت هنوز ابتدای کار هستم.

حبیبی در خصوص جایگاه مربیگری این نکته را متذکر شد که یک مربی همیشه باید بیاموزد، گفت: مربیگری حرفه ای است که با سوارکاری فرق دارد و مربی باید به آن حس زیبا برسد

این پیشکسوت سوارکاری با اشاره به پتانسیلهای ورزشی در رشته سوارکاری اظهارداشت: سوارکاران ما جسورند و برای رسیدن به موفقیت باید مهارت و دانش خود را به روز کنند تا نتیجه بهتری بگیرند.

وی در ادامه با بیان اینکه قزوین موقعیت ویژه سوارکاران بسیار خوبی دارد، این استان می بایست در رشته سوارکاری پیشگام و رشد بیشتری داشته باشد، البته اخیرا یک همت و تلاش بیشتری در سوارکاری قزوین دیده می شود که باید تداوم یافته و تقویت شود.

این مربی پیش کسوت سوارکاری در پاسخ به این سوال که برای رشد سوارکاری چه باید کرد گفت: نگران آموزش های غلط هستیم و توصیه می کنم آموزش های تخصصی سوارکاری از سنین پایه باشد و به جای پریدن ،لازم است سواری کردن اصولی را بیاموزیم‌

وی افزود: این که می بینیم بچه های نوجوان و نونهال و جوان با خیلی علاقه وارد کار شده اند یک فرصت است که می توانیم این موضوع را عملیاتی کنیم.

وی گفت: اگر مربیان قزوین کنار هم قرار بگیرند و به آموزش در سنین پایین اهمیت بیشتری دهند حتما دستاوردهای کارها بهتر خواهد شد

حبیبی از برگزاری مسابقات سوارکاری استقبال کرد و در خصوص اهمیت آن اظهارداشت: برگزاری هر مسابقه معادل 20 جلسه تمرین است و هر چقدر این رقابتها بیشتر شود بدون تردید سوارکاران جوان و نوجوان آموزش های بهتری می بینند و عیوب مشخص می شود و می توان روی اسب و سوارکار بیشتر تمرکز کرد و مسیر ترقی را سرعت بخشید.

وی یادآورشد: باید انسجام مربی و داوران و مدیران تقویت شود زیرا با انسجام بیشتر می توان به موفقیت های بهتری رسید.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد